שבעאן א-סייד, אביו של הישאם א-סייד - האזרח הישראלי אשר מוחזק בשבי החמאס מזה שבע שנים, הגיב היום (שלישי) לסרטון שהופץ מטעם ארגון הטרור. בריאיון לערוץ 12, התייחס א-סייד לתמונות שהובאו בסרטון, בהן נראה בנו כשהוא מחובר לבלון חמצן. 

"הוא נראה בסדר. נראה טוב. יכול להיות שהוא חולה במשהו אבל הוא נראה בסדר", אמר האב בפתח דבריו. "יכול להיות שהוא הסתכל על  מישהו שמכוון אותו. אני מכיר כל תנועה שלו והוא מבצע הוראות של מישהו - כך זה נראה". 

אחרי שבע שנים: חמאס פרסם תיעוד חדש של השבוי הישאם אל-סייד

בנט בתגובה לתיעוד של חמאס: "הפצת סרטון של אדם חולה - מעשה מתועב ונואש"

עוד סיפר א-סייד כי גם עכשיו, כמו לפני שבע שנים, המשפחה התעדכנה במצבו של היאשם רק באמצעות ההודעה של החמאס: "אנחנו מרגישים נוח שהוא נראה בחיים. כשהוא נעלם, חיפשנו אותו כמה חודשים ואף אחד לא אמר לנו איפה הוא נמצא. חמאס יצא בהודעה שהוא מחזיק חיילים ישראלים והראו תמונה שלו. הפרסום הזה נתן לנו נחת. זו פעם ראשונה מזה שבע שנים שאני רואה תמונה שלו".  

שעבאן א-סייד, אביו של הישאם א-סייד המוחזק בשבי חמאס (צילום: יאסר עוקבי)
שעבאן א-סייד, אביו של הישאם א-סייד המוחזק בשבי חמאס (צילום: יאסר עוקבי)

עוד התייחס א-סייד למצבו הרפואי של בנו ואמר: "אני מקווה שהוא מקבל תרופות גם עכשיו. העברנו מסר שייקבל תרופות". 

בהמשך, פנה האב לחמאס בערבית וביקש שבנו ישוחרר ללא תנאי. "תשחררו אותו לאלתר", אמר וציין כי לבנו אין קשר לסכסוך הישראלי-ערבי. "הוא חולה וצריך להיות בטיפול רפואי. הם יודעים את זה", הוסיף. 

א-סייד פנה גם אל יאיר לפיד, אשר צפוי להתמנות לראש הממשלה לאחר פיזור הכנסת ואמר: "יש הרגשה שאולי בממשלת המעבר שמישהו יאזור אומץ ויעשה פעולה מסויימת, כי בממשלת מעבר אף אחד לא יאשים אותם במשהו. אני פונה ליאיר לפיד שייקח את העניין הזה על עצמו".