מחאת הדייגים נערכה היום (שלישי) בצומת בגין בתל אביב במחאה על "חיסול פרנסתם ופגיעה בספורט הימי". מטעם האיגוד נמסר כי "זו מלחמה על הפרנסה שלנו. שבוע הבא נשתק את כלכלת המדינה".

בתוך כך, הדייגים יצאו למחאה נגד הרפורמה במשרד החקלאות, אשר הטילה איסורים על פרנסתם ומנעה מהם להתפרנס, לטענתם. גיל ססובר, יו"ר איגוד הדייגים בישראל, אמר כי "מעל 5,000 משפחות המתפרנסות מדייג נאלצות להידרדר לעוני מחפיר בחסות הממשלה. הטילו איסורים על דייגים שזה משלח ידם היחיד ומונעים מהם להביא כסף ולפרנס את ילדיהם. כמה אבסורד שחיסלו את ענף הדייג בישראל לטובת הטמנת צינורות גז אך מגבירים את הייבוא של הדגה מעזה. הדג אותו דג, הים אותו הים רק הפרנסה עברה לעזה" .

מחאת איגוד הדייגים בתל אביב (צילום: איגוד הדייגים)

אורי בינסטד מאיגוד הדייגים הספורטיביים מסר :"הקמנו מטה מאבק משותף לדייגים המקצועיים ולדייגי הפנאי. אנו מפגינים במחאה על הקמפיין השקרי והמניפולטיבי לסגירת רוב הים לדיג שמטרתו חיסול הדיג בישראל. הדגה בישראל במצב מצוין ומשתפר מידי שנה. אבל הארגונים הירוקים לא נותנים למציאות לבלבל אותם. הם סוגרים את הים שומרים על מאגרי הגז והצינורות המוטמנים אך פרנסתם של עשרות אלפי משפחות, נשים וילדים היא מהם והלאה".

רפי כהן מעמותת י.ע.ד לקידום הדיג הספורטיבי ושמירת הסביבה הימית אמר: "דיג ספורטיבי הוא אורח חיים. ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה מתנהל קמפיין כוזב ודמוני לחיסול תרבות  הדיג הספורטיבי.  בכל העולם המערבי  מותר לדוג בשמורות טבע ימיות והאזורים הסגורים הם פחות מ- 10% משטח השמורות. רק בישראל מצאו פטנט חדש של שמורה ימית שמותר לעשות בה הכל חוץ מדיג, כולל קידוחי גז והקמת תשתיות. לא נעצור עד שנבלום את הקמפיין הכוזב לחיסול תרבות הדיג בישראל".

כזכור, לפני כשבועיים חסמו הדייגים המקצועיים את כביש 4 בצומת אגד בצפון וכן את כביש החוף מאשדוד לצפון. עוזי, דייג מאשדוד, אמר כי "דורשים משר החקלאות לשבת איתנו לפני שיהיה מאוחר". בתוך כך, הקימו הדייגים המקצועיים והספורטיביים מטה מאבק משותף ויצאו להפגנת ענק מול החברה להגנת הטבע וכן חסימת צומת בגין בתל אביב לתנועה. הדייגים הספורטיביים מונים כ- 70,000 דייגים אשר עוסקים בדייג כתחביב ואף מתפרנסים מזה.