הבוקר (רביעי) חסמו הדייגים את כביש 4 ממחלף אשדוד לכיוון צפון, זאת במחאה על סגירת הענף. "אם לנו אין מקום עבודה ללכת אליו, גם לכם לא יהיה. הדייגים לא מעניינים אף אחד", קראו.

כבר לפני כשבוע, חסמו הדייגים את צומת אגד מחיפה על כביש החוף עד עתלית במחאה על איסורי הדייג בישראל. "הדג אותו דג. הים אותו ים. רק את פרנסת מעל אלף משפחות דייגים העבירו לעזה", ציינו.

במסגרת המחאה היום, המפגינים העלו על הכביש סירות מחוברות לנגררים ופרשו רשתות דייג על כביש. "סגרו לנו את הענף. מנעו מאיתנו את מקור הפרנסה היחיד שלנו ואיתו את הדרך לשלם חשבונות, מחייה וחינוך לילדינו. לנו אין מקצוע אחר או תואר. מניעת האפשרות להתפרנס מדייג גזרה את דיננו למוות. משבוע לשבוע נחריף את חסימות הכבישים עד ששר החקלאות ייתן לנו פיתרון", אמר עיאד מחמיד, דיג עם 12 ילדים מחיפה. 

גיל ססובר יו"ר איגוד הדייגים בישראל מסר: "החליטו למנוע מכ-5,000 משפחות את המשך ההשתכרות בכבוד ללא מתן פיצוי בניגוד לעמדה המקצועית של אגף הדיג. הקריבו את הדייגים בשביל חברו הגז, בזמן שלנו אסור לעבוד במצרים, עזה לבנון וסוריה ממשיכים לעבוד כרגיל. זה נורא. אנחנו רואים כאן את הדגים ויום אחרי קונים אותם ממקום אחר. נהיינו שמורת טבע בשביל השכנות שלנו שלא מבינות מה אנחנו עושים".

"אין אף מדינה בעולם שעוצרים בה דיג מסורתי. את הדייג הזה מחבקים בכול העולם ורק אצלנו מחסלים. בחודש שעבר אמרו באגף הדיג שיפרסמו בתחילת החודש את התנאים לפיצויים אבל כמו בכל שנה לא קיבלנו כלום, אפילו לאסירים יש זכויות. אנחנו יותר גרועים בשביל משרד החקלאות, אותנו הורגים ואפילו לא טורחים להגיד לנו אם יהיו פיצויים, מתי, כמה ומי יקבל. אנחנו לא מצליחים להבין את המדיניות הרעה הזאת", תקף.

עוד ציין כי מדובר ב"התעללות שלא התחילה היום. זאת מדינות מתמשכת של חיסול הדיג בישראל, ואנחנו לא נסכים לזה. אנחנו נלחם על הסוף. נחסום כל שבוע כביש מרכזי אחר במדינה ונמנע מאזרחים להגיע לעבודה כל זמן שמונעים מהדייגים לעבוד בתחום עיסוקם. לציבור בישראל מגיעים דגים טריים מהים שלנו, כמו בכל מדינה שוכנת ים אחרת. הדיג הוא ענף מכובד בכל העולם, רק אצלנו הקריבו אותו וכולם יודעים בשביל מה. לא צריך להיות גאון".