הבוקר (ראשון) נחסם כביש החוף מכיוון צומת אגד לעתלית על ידי דייגים ומשפחותיהם אשר יצאו במחאה על חיסול מקור פרנסתם. הדייגים העלו על הכביש סירות מחוברות לנגררים והחלו בנסיעה במהירות 5 קמ"ש לאורך כביש החוף.

"סגרו לנו את הענף. מנעו מאיתנו את מקור הפרנסה היחיד שלנו ואיתו את הדרך לשלם חשבונות, מחייה וחינוך לילדינו. לנו אין מקצוע אחר או תואר. מניעת האפשרות להתפרנס מדייג גזרה את דיננו למוות" אמר עיאד מחמיד, דייג עם 12 ילדים מחיפה. 

גיל ססובר יו"ר איגוד הדייגים בישראל מסר: "החליטו למנוע מכ- 5,000 משפחות את המשך ההשתכרות בכבוד ללא מתן פיצוי בניגוד לעמדה המקצועית של אגף הדיג. הקריבו את הדייגים, כפי שהראו בתחקיר הצינור וכפי שהזהירו גורמי מקצוע במשרד עצמו. בזמן שלנו אסור לעבוד במצרים, עזה לבנון וסוריה ממשיכים לעבוד כרגיל. זה נורא. אנחנו רואים כאן את הדגים ויום אחרי קונים אותם ממקום אחר".

"נהיינו שמורת טבע בשביל השכנות שלנו שלא מבינות מה אנחנו עושים. אין אף מדינה בעולם שעוצרים בה דיג מסורתי. את הדייג הזה מחבקים בכול העולם ורק אצלנו מחסלים.  בחודש שעבר אמרו באגף הדיג שיפרסמו בתחילת החודש את התנאים לפיצויים אבל כמו בכל שנה לא קבלנו כלום. אפילו לאסירים יש זכויות", הוסיף.

עוד אמר: "אנחנו לא מצליחים להבין את המדיניות הרעה הזאת. זאת התעללות שלא התחילה היום, אלא מדיניות מתמשכת של חיסול הדיג בישראל, ואנחנו לא נסכים לזה. אנחנו נלחם על הסוף".

החברה להגנת הטבע מסרה בתגובה להפגנת הדייגים: "הדייג הוא הגורם הראשון בחומרת הפגיעה בטבע הימי, לרבות 2700 צבי ים, 4 דולפינים ואלפי כרישים ודגים מוגנים בישראל בשנה וכתישת בתי הגידול הימיים, תחת רשתות דיג המכמורת, ולכן - החברה להגנת הטבע, פועלת מזה כעשור, לצמצום פגיעתו. פעילות החברה להגנת הטבע, לקידום הרפורמה בדיג, נתמכה במיטב הידע המחקרי, לרבות אנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה, ברשות הטבע והגנים, ובכירי האקולוגים הימיים בישראל".

"אנחנו גאים בפעילות ובעשייה של הארגון, לרבות בחלק שלנו, ברפורמה בדיג, שכבר הביאה, מאז אישורה, להישגים משמעותיים, שרק ממחישים את נחיצותה. תקנות הדיג, הגיעו לאחר דוח חמור של מבקר המדינה, על היעדר ניהול הדיג ומצב דיג היתר, ביקורת של בג"צ, על היעדר הסדרת הנושא, ולכן אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, את התקנות, שהוגשו על ידי שר החקלאות, לאחר דיונים מעמיקים. אחד מאבני היסוד של ניהול דיג בר קיימה, הוא לא לצוד את הדגים בעונת הרבייה ולכן גם נקבעה תקופה, בה ייאסר הדיג בעונה זו", ציינו.