בתחילת השבוע הבא יצאו מאות מנהלי בתי ספר למחאה ברחבת תיאטרון הבימה. את המחאה מוביל ארגון מנהלי בתי הספר 'מנהיגים'. במסגרת המחאה תוצב כיתת לימוד ברחבה למשך שבוע ובה יועברו שיעורים באזרחות, כלכלה ודמוקרטיה לתלמידי תיכונים על ידי מגוון מנהלים ומובילי דעה. אירוע המחאה המרכזי יפתח ביום א' בשעה 16:00 ועל פי דיווחים צפויים להגיע אליו מאות מנהלי בתי ספר המוחים על מצבם ומצב החינוך בישראל.

בתוך כך, הוציא ארגון 'מנהיגים' מסמך עקרונות  ודרישות למשרד החינוך. במסמך נטען בין היתר  כי תוכנית 'הגפן' ,אותה השיקה בשבוע שעבר, שרת החינוך - יפעת שאשא ביטון, לא רק שלא הפכה את תקציב בית הספר לגמיש אלא הפכה אותו לקשיח יותר. "הוסיפו לנו תוכנה בשם 'הגפן' שהיא נוספת על תוכנת ניהול תקצוב קיימת. סירבלו לנו את העבודה ואם זה לא מספיק, משאבים שתקבלו בעבר באופן אוטומטי כעת אנו מחוייבים לרכוש אותם מרשימה מוגדרת. כך, נוספה עבודה מיותרת שלא משפרת את המענים לתלמידים" אומרת אביגיל סאמין, מנהלת תיכון מקיף אריאל ויו"ר משותפת בארגון 'מנהיגים'.

כרזת המחאה (צילום: ללא קרדיט)
כרזת המחאה (צילום: ללא קרדיט)

יואב פרידן מנהל תיכון עירוני א' לאומנויות בתל אביב ויו"ר משותף בארגון 'מנהיגים': "יש משבר אמון חריף בין מנהלים למשרד החינוך. אנחנו כל הזמן שומעים שמנהלי בתי הספר הם המנהיגים בשטח אבל בפועל הם אינם חלק משולחן קבלת ההחלטות ולכן כל תוכנית שהמשרד מוציא מטרללת את המערכת וצריכה לעבור הרבה שינויים והתאמות בשטח. אנו דורשים להיות שותפים מלאים בכל תהליכי קבלת ההחלטות ובהסכמי השכר".

אורית גור-כהן' יו"ר משותפת בארגון 'מנהיגים': "צריך להבין שמנהל בית ספר מקביל למנכ"ל של חברה שמנהלת עובדים ותקציבים. תחשבו שהיו דורשים מבקשים מכם לעבוד חודשיים בשנה ללא תמורה. זה מצב אבסורדי לחלוטין. אנו דורשים שמשרד החינוך ישב איתנו, הארגון המייצג של מנהלי בתי הספר, אשר חי את השטח, ישמע ויפנים שהגיע הזמן לשינוי".