מטפלים רגשיים ופסיכולוגים מכל העולם נרתמים בימים אלה לסייע לעמיתיהם במזרח אירופה, הקורסים מעומס הפליטים ממלחמת אוקראינה, ובפרט הילדים, וגם הישראלים נותנים כתף. משרד החוץ בירושלים פנה יחד עם אונסק"ו, ארגון החינוך והתרבות של האו"ם, למטפלים ישראלים בבקשה להירתם למאמץ הבינלאומי.

בתיווך של הפסיכיאטרית לילדים הראשית של רמב"ם ד"ר פטרה זקהיים נעשתה פנייה לשתי מטפלות בישראל, בהן תלמה כהן, ד”ר בפסיכולוגיה קלינית, שותפה מייסדת ומנהלת של המרכז לטיפול בנזקי טראומה נפשית בבית החולים רמב"ם ומדריכה בטיפול זוגי ומשפחתי. כהן צפויה להעביר הדרכה מקוונת בת שלושה מפגשים ל־35 מטפלים מבלארוס ומפולין המטפלים בילדים ובמבוגרים שנמלטו מאימת המלחמה באוקראינה השכנה. ההדרכה מועברת בתרגום סימולטני לרוסית, ובימים אלו גם שוקדים על חומרים טיפוליים לשפה הבלארוסית והפולנית. 

"כל אחד מהפסיכולוגים בבלארוס ופולין מטפל בעשרות ילדים, חלקם נמצאים במחנות פליטים וחלקם בפנימיות", מסבירה ד"ר כהן. "מדובר בהתערבות בשעת משבר והבנה של תגובות קצה של ילדים שעברו טראומה בעקבות הלחימה. חלקם נאנסו, חלקם ראו את הוריהם נרצחים לנגד עיניהם. ילדים שלא יודעים אם הגיעו לחוף מבטחים. כמדינה שנבנתה על מהגרים וחוותה טראומות ממלחמות ופיגועים, יש לנו ידע מצטבר במענה בשעת חירום ובהמשך לעיבוד וטיפול בטראומה. היות וישנו משבר הומניטרי בקנה מידה עצום, יש כבר יותר מ־5 מיליון פליטים אוקראינים באירופה. ההצפה היא ברמה שקשה לשער".