ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון במשטרה וקצין האג"מ נצ"מ רן לוי, פנו היום (ראשון) אל הציבור לגלות ערבות הדדית לקראת ההילולה בהר מירון בעוד שלושה ימים, זאת אחרי שבמשטרה סיימו את ההיערכות לקראת ההילולה. במשטרה נערכים עם למעלה מ– 8,000 שוטרים שיתנו מענה לכל תרחיש בשני הימים שבהם יתקיים האירוע.

"שלושה ימים לפני הילולת מירון אנחנו בישורת האחרונה במאמץ עם כלל השותפים, לרבות משרדי ממשלה, על מנת לאפשר קיום של אירוע ושמירה על ביטחון הציבור. צריך לזכור שהשנה נקבע פרויקטור לאירוע שמנוהל על ידי משרד הדתות והמשטרה אחראית על שמירת הסדר הציבורי ושלום הציבור וכמובן הכוונת התנועה והזרמתה לאירוע" הדגיש ניצב לביא.

"השנה הכללים הם שונים, ובאופן משמעותי עם הגבלת הכניסה ל–16,000 איש בכל זמן נתון ושהייה של ארבע שעות בלבד והכל כדי לשמור על שלום הציבור. אנחנו במשטרה ערים לשיח וחשופים למודיעין על כוונה של גורמים שונים לבצע הפרות סדר ולשבש את האירועים הללו והתגובה תהיה קשה ולא מתפשרת. ההגעה למירון מתאפשרת אך ורק למחזיקים בכרטיס נסיעה. מהנדס בטיחות קבע את משך הזמן שיש לשהות בהר והמשטרה תנקוט ביד קשה ובמלוא חומרת הדין כנגד מי שינסה לפגוע בהיערכות האמורה. בימים האחרונים נגרמו נזקים באלמנטים בהר ובחלק מאותם אירועים נעצרו חשודים", הוסיף הניצב..

המשטרה יחד עם אגף התנועה נערכת לפריסת כוחות גדולים להסדרת התנועה ושמירה על צירים בטוחים ופנויים. המשטרה אמונה על הפרת הסדר ועל הגבלת התנועה לכיוון ההר כאשר על האירוע עצמו אחראי משרד הדתות. קצין האג"מ  נצ"מ רן לוי הוסיף: "המשטרה לא תאפשר להדליק מדורות מסביב להר אלא מדורה אחת על ההר. במידה ויהיה ניסיון לספסרות בכרטיסים יחידת הסייבר ביחידה המרכזית כדי לבצע מעצרים ולעצור את התופעה בעודה באיבה. עד כה נעצרו שני חשודים בספסרות תושבי ירושלים והמשטרה מתכוונת למצות איתם את הדין".

לדבריו, המשטרה נערכת עם חניוני ויסות ומשם יוכלו להכווין את האנשים אל ההר על פי הזמן המסומן בכרטיסי הנסיעה להר. "המבקרים ייכנסו להר עם צמידים שמוקצים לפי שעות כשבכל פרק זמן מוקצה צבע צמיד שונה והמשטרה תדע לאתר את אלו ששוהים בהר שלא כדין והיא תדע לטפל מולם. עוד קודם האירוע, הפתחים והכניסות שוטחו לצורך כניסה ופינוי של הקהל גם במקרה של אירוע רב נפגעים, באם חלילה יתרחש", סיכם לוי.