"זה דרמטי": עומסי תנועה כבדים ביותר הורגשו בימים האחרונים בנמל התעופה בלוד, ולאחר החג צפויים הישראלים להמשיך ולצאת מהארץ. היום (חמישי) מספרי הנוסעים הגיעו לשיא מסוים, אך עדיין לא רשמי. מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, שוחח הבוקר עם גדעון אוקו בתוכניתו ב-103fm על הנושא. 

"בית משוגעים": לראות ולא להאמין - כך נראים העומסים בנתב"ג הבוקר | צפו >>>

"זה ממש כמו קיץ 2019", סיפר על היום העמוס בנתב"ג. "מעל ל־640 תנועות מטוסים, המראות ונחיתות. 75 אלף נוסעים ביממה האחרונה, לקראת החג 120 אלף נוסעים שיצאו ויכנסו לנתב"ג, ובעיקר יצאו". 

"עכשיו אני נמצא בטרמינל 1 והוא עמוס", המשיך וסיפר. "נוסעים ממתינים בתורים. בכל מה שקשור לביטחון התורים מתנהלים במהירות באופן יחסי, עיקר העומסים הוא בדלפקי הרישום לטיסה. יש עיכובים בפריקת המטוסים בגלל שלוח הטיסות השתבש בגלל בעיות של בקרה אווירית. יש נוסעים שממתינים כ־40 דקות במסועים לכבודה".

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

על האיחורים שמורגשים כמעט בכל טיסה אמר: "זה דרמטי, וזה תואם את הנתונים בעולם. התעופה בונה את עצמה מחדש, וייקח כמה חודשים טובים עד שהיא תחזור למסלולה הרגיל". הוא הוסיף: "אני מאמין שיותר ויותר מדינות יסירו את כל מגבלות הקורונה, כלומר בדיקות וכדומה".

על הישראלים שמטיילים, שיתף: "הנוסעים מגלים בגרות והבנה, הכנו אותם לקראת המצב הזה. אני משוחח עם נוסעים בימים האחרונים. אני מבטיח לך שאנחנו עושים מאה אחוז מאמץ".

עם זאת, לא הכל ורוד, ומקרי אלימות ממשיכים להתרחש על רקע הלחצים האיומים בשדה. זכאי שיחזר: "היום בבוקר נוסע בטיסה לאילת קילל בשפה מאוד בוטה, ואנחנו לא נהיה אדישים לזה. מיד נתתי הוראה לא להעלות אותו לטיסה. אנחנו לא נעשה את זה ולא נעלה אותו לטיסה. אנחנו לא נרמוס את כבודם של העובדים, וזה לא עניין של כבוד לשם כבוד. אנחנו עושים את זה בשביל לשמור על ביטחון הנוסעים. עמידה בתור לא צריכה להצדיק אמירות בוטות וקללות כאלה כלפי העובדים".

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

האם בקיץ המצב ישתנה? זכאי העריך: "תמיד בין עונה לעונה יש זמן הסתגלות. אנחנו כאן עוברים מ־0 ל־100 אני חושב שבסוף תעופה זה בני אדם. אני רואה את הילדים עם ההורים מתרגשים, ובסוף כולם עולים על המטוס ומגיעים ליעדי הנופש שלהם".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm