סילבן אדמס מתכנן לארח את גביע העולם בישראל ובמדינות נוספות כמו מצרים, איחוד האמירויות וסעודיה – כך חשף אתמול המיליארדר היהודי בראיון אחד על אחד שערך עמו יעקב כץ בכנס הג'רוזלם פוסט שהתקיים באצטדיון טוטנהאם בלונדון. בראיון עם אדמס - פילנתרופ, איש עסקים ו"שגריר מדינת ישראל" כפי שהוא מכנה את עצמו - דנו השניים על חשיבות קידומה של מדינת ישראל בעולם באמצעים כגון ספורט, מוזיקה ותרבות ועוד. אדמס אף חשף חלק מהתוכניות והפרויקטים העתידיים שלו.

"מרבית הציבור אינו מתעניין בפוליטיקה או בכלכלה", אמר אדמס. "אבל רוב האנשים כן מגלים עניין בספורט, מוזיקה ואירועי תרבות אחרים. אני מנסה לפנות אל האנשים שאני מכנה 'הרוב הדומם', שלא מכירים או לא אכפת להם מישראל, על ידי חשיפת ישראל לתוך הסלון של העולם, באמצעות שידורי ספורט, מוזיקה ותרבות". אדמס טוען שהוא יוצר 'אורחים וירטואליים' הנחשפים לישראל בפעם הראשונה, ומופתעים לטובה מהמציאות שניבטת אליהם מהמסך.

מאז שעלה לארץ מקנדה לפני שש שנים, יזם אדמס את אירוח שלושת השלבים הראשונים של מרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה ב־2018. בנוסף, הוא דאג לכך שמדונה תופיע באירוויזיון ב־2019 וייסד את קבוצת הרכיבה המקצועית הראשונה בארץ, "ישראל פרמייר טק", שהייתה הקבוצה הראשונה מישראל שהשתתפה במרוץ האופניים היוקרתי בעולם, ה"טור דה פראנס".

אדמס בישר לקהל בכנס על הרעיון החדש שלו: אירוח מונדיאל 2030 ביחד עם מצרים, איחוד האמירויות וסעודיה. לדבריו, הוא כבר נפגש עם שר הספורט של ערב הסעודית, שהביע עניין רב בקידום הרעיון. "מיליארד איש צפו במרוץ האופניים של ג'ירו ד'איטליה בישראל. הקהל של גביע העולם יהיה ארבעה מיליארד", הצהיר. פרויקט נוסף שהוכרז רשמית על ידי אדמס הוא אליפות איש הברזל האזורית במזרח התיכון, שמיועדת להתקיים בטבריה ב־25 בנובמבר. "איירון־מן הוא מותג־העל של ספורט הטריאתלון, המורכב מ־3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבת אופניים וריצת מרתון מלאה (42 ק"מ).

"אנו צופים שיגיעו לטבריה כ־6,000 מתחרים", אמר אדמס. "ואנו מקווים שמספר לא מבוטל של משתתפים יהיו שכנים שלנו מכל רחבי המזרח התיכון, כחלק מהיתרונות והפירות שמביאים איתם הסכמי אברהם". אדמס הזכיר גם את אחד המבצעים הדרמטיים שבהם לקח חלק, במסגרת שיתוף פעולה עם ישראייד, ארגון הומניטרי פרטי שבסיסו בישראל, אשר עסק בסיוע לשחרורן של 300 נשים אפגניות החברות בצוות קבוצות האופניים שם, וחילוצן ההרואי מידם המסוכנת של אנשי הטליבאן. "יש לנו מצווה עתיקה שנקראת תיקון עולם, ואלו חלק מהערכים שלנו כעם. נפל בחלקי הכבוד לסייע, ואני גאה, נפעם ונרגש על האפשרות לקחת בזה חלק", הוסיף אדמס.

בסיום הראיון העניק כץ לאדמס את פרס "ג'רוזלם פוסט" בתחום הספורט, על חלקו ותרומתו לקידום מדינת ישראל באמצעות עולם הספורט, התרבות והבידור.