עמותת איל"ן חנכה היום (שני) את מרכז היום של העמותה, המיועד לשיקום אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות קשות. המרכז, שזכה לשם 'בית אדליס', הוקם בשיתוף פעולה של העמותה עם משרד העבודה והרווחה, עיריית ירושלים, הביטוח הלאומי וסיוע קרן אדליס. מדובר בבשורה גדולה עבור חברי העמותה, שמעתה יוכלו ליהנות מפעילויות וממרחב גדול אשר נבנה ברחוב שמריהו לוין 84 בירושלים. המרכז, אשר נבנה בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים, מתפרש על כ-1000 מ' ויקלוט כ-60 משתקמים בוגרים עם מוגבלויות מוטוריות.

המרכז החדש כולל חדר אוכל, מטבח, חדרי פעילות, העשרה ולימוד וחדרי טיפולים, חדרי טיפול , חדר מנוחה, חדרים לעבודה שיקומית של קלינאי תקשורת ריפוי בעיסוק חדר כושר מולטימדיה רב תכליתית, מחשבים, אומנות סטודיו, גינה שיקומית ועוד.

במהלך טקס הפתיחה התקיים גם טקס קביעת מזוזה, על ידי ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בעוד המשתקמת וחברת המרכז, רחל פטרסמן, הנעימה את באי הטקס בשירה כשמלווים אותה ברקע חבריה למרכז היום. במקום נכחו בין היתר יו"ר עמותת איל"ן, רו"ח אהוד רצאבי והמנכ"ל מר בועז הרמן, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים במוסד לביטוח לאומי ד"ר שמואל ויינגלס, נאמני קרן אדליס רבקה וסידני בוכריס, יוסי שלום, חבר הועד המנהל יו"ר סניף איל"ן ירושלים, לאה שטקל, מנהלת סניף איל"ן ירושלים, מנהלת מרכז היום אוריה חן, נציגי התורמים מקרן אדליס ונשות ניו זילנד CJW, נציגי ציבור, מתנדבים וחברי העמותה.

חברות מרכז היום שרו במהלך האירוע (צילום: חן גלילי)
חברות מרכז היום שרו במהלך האירוע (צילום: חן גלילי)

יו"ר עמותת איל"ן רו"ח אהוד רצאבי אמר בפתיחת הטקס:  "אני עומד פה נרגש כי החלום הזה שהחל לפני 14 שנים התגשם. חלמנו לבנות שלושה מרכזי יום ברחבי הארץ. המבנה הראשון אוכלס בחיפה, לפני כארבע שנים חנכנו את מרכז היום בת"א והיום חנכנו את מרכז היום בירושלים. המרכזים הללו מענקים פתרון למאות אנשים. מרכז היום החדש בירושלים לא היה קם ללא הסיוע של השותפים שלנו במשרד הרווחה, הביטוח הלאומי ועיריית ירושלים וכמובן הודות לתרומתם האדיבה של קרן אדליס ומשפחת בוכריס ועל כך אנו מודים להם מאוד". 

מנכ"ל איל"ן, בועז הרמן: "לאחר שנים של תהליכי בנייה ואישורים, אנו שמחים על השלמת הבית השני עבור חברי איל"ן בו אנו מנגישים הכל תחת גג אחת. זהו יום חג עבורנו ועבור המשפחות". 

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״פתיחת בית אדליס היא בשורה של ממש לכלל המשתקמים ולבני משפחותיהם. ההשקעה הרבה בו תספק בדרך מיטבית את צרכיהם השונים של המשתקמים, שיהיו זמינים מעתה ואילך במרכז אחד, חדש ומתקדם״.

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן: "שמחתי להשתתף באירוע המרגש של הקמת בית אדליס, אנחנו מביאים רוח חדשה למשרד הרווחה בחובה שלנו להסביר לכל המדינה שהחוזק של החברה תלוי בזה שכל האנשים עם מוגבלויות מכל סוג שהוא יכולים לקבל את השירות הטוב ביותר שיש. בעוד שבוע נעלה להצבעה בכנסת את החוק לאנשים עם מוגבלות בעלות של 2.2 מליארד ש״ח שמסדיר את זכויותיהם של האנשים ונותן להם את האפשרות לבחור את השירותים לפי חלומותיהים ורצונותיהם. אני שמח מאוד בכל פעם שמוקם מעון שיקומי לאנשים עם מוגבלות ברמה גבוהה כמו שאנחנו רואים פה, ואנחנו במשרד הרווחה נמשיך לתמוך בהקמת עוד ועוד מקומות כאלה". 

מרכז היום של איל"ן בירושלים יספק מענה חברתי, תעסוקתי, תרבותי לחברים בו, כולם בני 21 ומעלה. המרכז פועל בימים א'-ה' בין השעות 8:00 - 15:00, כאשר החברים, שאינם יכולים לעבוד או להשתתף בפעילות אחרת מפאת נכותם הקשה, מגיעים מידי בוקר בהסעות, מקבלים ארוחות ונהנים ממגוון פעילויות, בהן: אומנות משקמת, תרפיה בדרמה, השלמת השכלה, מולטימדיה, יוגה, מוזיקה, בישול, משחקי חשיבה, עבודה יצרנית וכמובן פעילויות ספורטיביות.

ב-22 במרץ, יתקיים יום ההתרמה השנתי לאיל"ן, המציינת השנה את שנת ה-70 להיווסדה. עמותת איל"ן תקיים בנוסף למבצע ההתרמה המסורתי מדלת לדלת גם פרויקט שגרירים בו ייקחו חלק כל עובדי ומתנדבי הארגון בהתרמה דיגיטלית, יפנו לחברים ובני משפחה ויסייעו להמשך עבודת העמותה המתפרסת בכל הארץ ביותר מ 30 סניפים ו 9 מוסדות ומרכזי שיקום וספורט.