אם לא יחול שינוי דרמטי של הרגע האחרון, הוועדה בראשותה של סגנית פרקליט המדינה עמית מררי, שאליה הצטרפו נציג מהמוסד ונציג מהשב"כ, תגיש כבר בראשית השבוע לראש הממשלה נפתלי בנט את מסקנותיה לאחר בדיקת פרשת פגסוס. מהמסקנות עולה כי לא נמצאו חריגות בעבודת המשטרה ואגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במקרים שבהם נעשה שימוש בתוכנת פגסוס או בתוכנות האזנה אחרות.

לא מן הנמנע שהוועדה תדרוש מהמשטרה כמה השלמות כדי לסכם את הבדיקה ולהעביר ממצאים סופיים לראש הממשלה. עם זאת, כבר עתה נדמה שמצבה של המשטרה משתפר מיום ליום, ויש אף מי שמצפים להתנצלות מנבחרי ציבור, מכלי תקשורת ובעיקר מהציבור עצמו - שחבט במשטרה ללא רחם, בעקבות חשיפת "כלכליסט", ולא קיבל את עמדתה שהחקירות התנהלו על פי דין.

הוועדה בחנה מאות תיקי חקירה שהתנהלו בלהב 433 במשטרה החל מ־2014, ובכלל זה תיקי האלפים. בכל המקרים שבהם נדרש שימוש בתוכנת ריגול, נעשתה פנייה מסודרת אל היועץ המשפטי לממשלה ונתקבל צו חתום על ידי סגן נשיא בית משפט מחוזי. עוד עולה כי לבקשת ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים עמר בר־לב והמפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, התמקדו חברי הוועדה גם בשמותיהם של 26 האישים שפורסמו בכתבה ב"כלכליסט". גם כאן נקבע במפורש כי 23 מהם לא היו תחת הרדאר של המשטרה, לא נפתחה לגביהם חקירה ולא נדרשו עבורם צווים כלשהו. לגבי השלושה האחרים, שנחקרו בלהב 433 בנסיבות שונות, השימוש בתוכנה נעשה בהתאם לחוק ועל פי דין.

גורם במשטרה אמר: "אנו קרובים מאוד להשמעת אנחת רווחה מוחלטת, אבל כבר כעת מתחילים להעלות חיוכים במסדרונות. הניסיון להכפיש את המשטרה התברר כבדיה. נקווה, שכפי שאיבדנו את אמון הציבור בהינף יד, נזכה בו באותה מהירות בזכות השקיפות והבדיקות שנעשו. אנחנו היום במצב מצוין".

השר אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר אתמול באירוע "שבתרבות" בגבעת שמואל: "NSO מייצרים נשק, אין לי ספק שהנשק הזה עשה דברים טובים למען ביטחון ישראל, אבל ועדת חקירה צריכה לבדוק איך השתמשו בנשק הזה, מי נתן את האישורים, האם הייתה לו סמכות, האם הייתה גמישות בנהלים, האם אנשים הבינו שמותר להם להשתמש בנשק הזה. NSO צריכים להיות עכשיו פשוט בשקט".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) צייץ אתמול כי "ההיסטריה של 'סתימת פיות' ביממה האחרונה היא בדיוק כמו 'איומי רצח מיידיים' על משפחת נתניהו, רגע לפני ביטול האבטחה. ובדיוק כמו שפרשת NSO היא 'הפיכה שלטונית במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין'. רצף בלתי נגמר של שקר, פייק והזיות, פרי מפלצת השקר שנבנתה כאן בשנים האחרונות. מגוחך". בתוך כך, בעקבות פרשת פגסוס, סנגורי הזוג שאול ואיריס אלוביץ' הגישו בסוף השבוע בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים להעביר לידיהם את כל חומרי החקירה, גם את אלו שנאספו ושנמצאים בידי המשטרה.