בסוף השבוע האחרו הביעו בכירים ישראלים חשש שטיסות של חברות תעופה ישראליות לדובאי יופסקו בימים הקרובים, בשל מחלוקת בין שב"כ לבין רשויות הביטחון בדובאי לגבי אבטחת הטיסות של חברות התעופה. היום (חמישי) הודיע אגף הביטחון כי לא ניתן יהיה לקיים את כל לוח הטיסות המתוכנן לדובאי החל מיום א', המשמעות עשרות אלפי ישראלים אשר רכשו כרטיס טיסה לדובאי יישארו ללא מענה.

מנכ"לי שלוש חברות התעופה – אל-על, ארקיע וישראייר, העבירו מכתב לראש הממשלה, לשר החוץ ולשרת התחבורה, בו טענו כי הם חווים קשיים ביכולת להוציא לפעול את לוח הטיסות של החברות הישראליות לדובאי. "אגף בטחון התעופה הישראלי ביחד עם שרות הביטחון הכללי השקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת להסדיר את פעילות האבטחה של חברות התעופה הישראליות בדובאי . בין היתר אף הוקמה חברה חדשה בדובאי, לשם הסדרת פעילות מערך ביטחון", נכתב.

עוד נכתב כי "חרף השלמת כל הדרישות של שלטונות דובאי, הודיעו אגף בטחון התעופה ושרות הביטחון הכללי כי החל מ-8 למרץ 2022, לא יינתן אישור להפעיל טיסות מדובאי ועד אז ינתן פתרון ביניים' שמשמעותו הקצאת של שלוש טיסות בלבד לכל החברות הישראליות גם יחד. בשיחות עם גורמים רשמיים עלתה האופציה לפיה החברות הישראליות יטוסו לאבו דאבי בעוד החברות מדובאי יוסיפו לפעול כרגיל - מצב זה אינו מתקבל על הדעת".

לדבריהם, קיימות שתי דרכים לפתרון המשבר התעופתי, "לאשר מול ממשל דובאי הקצאה נוספת של תגי ביטחון, בהיקף שיאפשר לחברות הישראליות לממש את כל לוח הטיסות המתוכנן".

עוד אמרו כי "על מנת למנוע שליטה ושילוב שיקולים זרים של הרשויות בדובאי בכמות התדירויות הישראליות יש לקבוע, על בסיס שיוויון והדדיות בתעופה ובתחרות, כי כלל הפעילות של המובילים האוויריים משתי המדינות, אשר היתה מתוכננת לפעול מ/לדובאי תופנה לאבו דאבי ויעדים אחרים, בהן ההפליה אינה קיימת", נכתב.