בוועידה השנתית של המטה הלאומי למען שדה תעופה בנבטים שהתקיימה היום (רביעי), הודיעו למשתתפי הכנס שרת התחבורה מירב מיכאלי, ושר החוץ יאיר לפיד, כי הממשלה תפעל לאישור הקמת שדה התעופה הבינלאומי הבא של ישראל בנבטים שבנגב. 

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, אמר: "הממשלה כולה מגויסת למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, אי אפשר לתמוך בהבאת תושבים לנגב ללא הקמת תשתיות ואפשרויות תעסוקה שיתמכו בכך, ושדה תעופה בנבטים הוא המענה לכל אלו".

לפיד התייחס להתנגדויות מערכת הביטחון בהקמת הדשה בנבטים וטען: "דאגות הצבא מובנות לי ואני סבור שאפשר להתמודד עם הכל, אין סיבה מהותית לכך שלא יוקם שדה תעופה בנגב". 

על הדברים הוסיפה שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "מבחינתי ומבחינת הממשלה ביטול החלטת הקמת השדה ברמת דוד היא סופית וחלוטה, הצוות הבין-משרדי בוחן באופן מקצועי את המיקום הייעודי לפתרונות תעופה בינלאומית לישראל וממנה ויגיש המלצותיו במועד שנקבע".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הצטרף לדברי השרים ואמר: "שיתופי הפעולה של ראשי הרשויות בצפון ובדרום סביב הנושא היא יוצאת דופן, שדה תעופה בדרום אינו בגדר 'מותרות' והוא יהווה מנוע צמיחה חברתי וכלכלי לנגב". 

בוועידה השתתף גם אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, שהתייחס לביטול ההחלטה להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל: ״ביטול ההחלטה הוא הישג גדול שמבטיח את עתידו של עמק יזרעאל. אנחנו ממשיכים בכל הכוח, יחד עם שותפינו היקרים בנגב ובחיפה לקדם את עתיד התעופה של מדינת ישראל באופן ארוך טווח, לטובת כל תושביה".