הכנסת ערכה היום (שני) כנס מיוחד אשר עוסק באלימות המתנחלים בשטחי יהודה ושומרון וגרר עמו סערות רבות. לאחר שבתחילת הכנס חבר הכנסת איתמר בן גביר התפרץ והוצא מהאולם, גם חיים שדמי גרם לסערה.

בפתח דבריו, אמר שדמי: "יש פה דיון כאילו הכיבוש והאלימות המתנחבלים התחילו בשנתיים האחרונות. אני שומע חבר כנסת אחד אחרי השני מדבר על מה צריך לעשות, מדובר בכנסת דברת? איפה הפתרונות? אם אתם לא מסוגלים, תוך זמן לא רב, תהיה התארגנות שלנו. אנחנו נייצר את האבטחה לתושבים. די לקרוא לזה מתנחלים, תקראו לזה 'הזרוע האזרחית של הכיבוש'".

שדמי הוסיף: "אתם לא הייתם יכולים להתמודד מול אדון נתניהו, אנחנו עשינו את העבודה בשבילכם. תנו לנו את הרשות להפעיל נשק. אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלסטינים. לא נפגע באף אחד, אם אתם לא מסוגלים לעשות את העבודה, אנחנו נשמור על חיי האדם.

חיים שדמי בכנסת. קרדיט: ערוץ הכנסת

כשברקע נשמעות מחיאות כפיים לדבריו של שדמי, עצר אותו השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג': "נסחפת, נסחפת, נסחפת, שוויה שוויה".

בתגובה לדבריו של חיים שדמי בכנס, יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני פנה למפכ״ל המשטרה בבקשה לעכב לחקירה את שדמי בגין איומים והסתה לרצח. כמו כן, מועצת יש״ע מסרה כי תפנה היום לאלוף הפיקוד בבקשה להוציא צו הרחקה מנהלי נגדו. אלחייני אמר: ״נחצה היום קו אדום- אדם קיבל את הרשות להסית לטרור נגד יהודים בכנסת ישראל. אנחנו קוראים לחברי הכנסת ולשרים לגנות את האירוע ולהבטיח שכנסים מסוג אלו לא יקבלו יותר במה בכנסת ישראל".