שר התיירות יואל רזבוזוב שוחח היום (שני) עם גדעון אוקו ב-103FM, לקראת כניסתם של תיירים מחוסנים לישראל ועל המצב השברירי של הקואליציה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה. בפתח השיחה התייחס רזבוזוב לכך שתיירים יוכלו להיכנס לישראל ב-1 בנובמבר: "זו רק יריית פתיחה להחזרת הפרנסה לתעשיית התיירות. כמובן ייכנסו תיירים מחוסנים בלבד, עם חיסונים שמוכרים ע"י ארגון הבריאות העולמי".

רזבוזוב הוסיף: "ישנו מתווה של תיירים בודדים שיכנסו ששני החיסונים שלהם מוכרים ע"י ארגון הבריאות העולמי, ושתוקפם לא יפוג מעבר לחצי שנה. יש גם את מתווה הקבוצות. אנחנו וגם בעולם מצפים להגיע לישראל, היינו סגורים יותר מידי זמן".

 איך זה הולך לעבוד ברמה הטכנית, מבחינה טכנולוגית?
"תהיה אפליקציה ויהיה ברקוד. חתמנו כבר על כך עם כמה מדינות מהאיחוד האירופי. עם אלו שאנחנו לא חתומים איתן, זה יהיה ברקוד וסריקה כמו שאנחנו עושים כאן במסעדות. מדינות שאין לנו עדיין הסכמים איתן, יצטרכו להנפיק את התו הירוק דרך כניסה לאתר המותאם ולהדפיס אותו אחרי שהם עוברים בדיקת PCR טרום העלייה למטוס לארץ".

בהמשך, נשאל האם פתיחת השמיים לא מסוכנת בשלב זה , והשיב: "אנו מנהלים כאן סיכונים. כמו שהצלחנו מבלי לסגור את המדינה לאזן בין בריאות לכלכלה, גם כך אנו עושים בתיירות. אנו עוד לא יודעים שהעלייה בתחלואה בבריטניה היא בגלל הווריאנט, ייכנסו לישראל רק תיירים מחוסנים. אי אפשר לסגור מדינה מווריאנט באופן הרמטי, יש פה באמת הרבה אפשרויות לכניסה שלו". רזבוזוב הוסיף: "אנו פותחים את השמיים בזהירות".

יואל רזבוזוב (צילום: פלאש 90)
יואל רזבוזוב (צילום: פלאש 90)

רזבוזוב התייחס לקרעים בקואליציה ובממשלה, וענה: "אני סומך על שר החוץ יאיר לפיד, הוא המבוגר האחראי שמחזיק את הקואליציה הזו בחיים יחד עם ראש הממשלה. בסופו של דבר, לפיד מתעסק עכשיו הרבה בקואליציה וביציבות שלה. אני יודע שהוא משוחח עם ח"כים מסיעות שונות ועם ראשי המפלגות. אני מאמין שאנחנו נעביר את התקציב, זו בשורה למדינה - לא היה תקציב 3.5 שנים. התקציב הוא חברתי ונותן מענה להרבה שכבות חלשות".

"ישנם זעזועים ואי הסכמות, הקואליציה הזו מגוונת, אבל כשאנחנו יושבים בחדר סגור אנחנו מוצאים את הפתרונות. כולם מבינים שהאינטרס של המדינה הוא מעל הכל, ונכון לעכשיו האינטרס של המדינה הוא התקציב. המדינה לא יכולה להתקיים בלי תקציב, אף משק לא יכול להתקיים בלי תקציב. התקציב הזה הוא מאוד חברתי, עם מלא רפורמות שיוזילו את יוקר המחייה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm