במשרד החקלאות עדכנו היום (ראשון) כי לנוכח צמצום ימי העבודה במהלך חודש ספטמבר, לאחר צום יום כיפור, ייתכן ויהיה מחסור קל וזמני במוצרי חלב (חלב בקרטון וקוטג') וכן בעופות והודו טריים וכי יש להצטייד מבעוד מועד. במשרד הדגישו כי לא יהיה מחסור בבשר עוף והודו קפואים. 

כחלק מהיערכות משרד החקלאות לקראת חגי תשרי, מקיים המשרד מדי שבוע הערכת מצב הסוקרת את כלל ענפי המזון הטרי בישראל, במטרה להיערך למצאי של מוצרי חקלאות טרייה לטובת ציבור הצרכנים. מניתוח של נתוני התוצרת הטרייה, ההערכה במשרד היא כי אין צפי למחסור בתוצרת חקלאית טרייה, לרבות בשר בקר, ביצים, ירקות ופירות, דגים, פרט לבשר עוף והודו וכן חלב בקרטון וקוטג' בימים שבין יום כיפור לחג סוכות. 

החלב והקוטג' הם מוצרים בעלי חיי מדף קצרים ולכן, מניתוח השוק שבוצע במשרד עלה כי יש צפי למחסור קל וזמני במוצרים אלו, מיום למחרת צום יום כיפור ועד לימים הראשונים של חול המועד סוכות, אז ימולאו המדפים חזרה. 

המחסור הזמני ינבע ככל הנראה כתוצאה ממחסור בימי עבודה במשחטות אשר ישפיע על כמות המוצרים, כיוון שימי החג חלים השנה באמצע השבוע, והם בצירוף ימי סוף השבוע, לא מותירים ימי עבודה. במשרד הדגישו כי בשר עוף קפוא יש בשפע. בענף החלב, אין מחסור בחומר גלם, אולם לנוכח מספר ימי העיבוד במחלבות הנמוך בתקופת חגי תשרי, ייתכן  מחסור במוצרי חלב מסוימים בעלי תוקף קצר, לדוגמה קוטג' וחלב ניגר.

המשרד ציין כי הוא ממשיך לעקוב אחר השינויים בשוק ויעדכן את הציבור ככל שיידרש.