מרים פרץ ממשיכה במאמציה לאחד את הקרעים בעם ולטפח את קבלת השונה והאחר, וכחלק מהמסע החשוב הזה היא חושפת כי שניים מנכדיה מאובחנים כילדים על הרצף האוטיסטי.

במסגרת משדר לגיוס תרומות שישודר בקשת 12, "גדולים במדים", סיפרה פרץ: "הם על הרצף, והם מדהימים, חכמים, גאונים. אחד בן 5 והשני בן שנתיים וחצי. אני מבינה למה החברה זקוקה להם. הנכד בן ה־5 כבר יודע להוציא שורשים ממספרים ומדבר אנגלית רהוטה".

לשאלה מתי התגלה האוטיזם, השיבה: "אני לא ידעתי בכלל מה זה, וכשחיתלתי את הנכד הגדול לא הבנתי למה הוא לא מביט אליי. אני מחייכת אליו ולא מבינה למה הוא לא מביט בי. אמרתי לבן שלי שכדאי לבדוק, אבל כולם אמרו לי שאני מדמיינת. ואז, בגיל שנתיים וחצי, גילו שהוא על הרצף. ישבנו באבל, ממש באבל".

פרץ התקשרה לקבל עצה טובה משר החינוך לשעבר שי פירון, אב לילד עם נכות קשה. פירון: "מרים טלפנה אליי והייתה שיחת טלפון מאוד נרגשת גם עם הבן שלה. אגב, בזכות השיחה הזו התחלתי לטפל גם באמא שלי, מאותו מקום של המצוקה של סבתא, כמו שמרים מספרת".
"כשאני ואחי שרלי, שהייתה לו תסמונת דאון, היינו ילדים, זו הייתה חברה אחרת", אמרה פרץ. "כשהלכנו ברחוב אנשים היו עוברים למדרכה השנייה. אז לא קראו לזה תסמונת דאון. לפני 40 שנה קראו לו 'מפגר' או 'מונגולואיד'. אחי מפגר? הייתם צריכים לראות אותו בבית. אדם נקי וטהור, שלא שפט אף אחד. אדם טוב לב. לגדול יחד עם ילד כזה זה להיות אדם טוב. זה לנסות כל החיים להיות רגישה וטובה ואוהבת”.

על התוכנית "גדולים במדים" אמרה: "עכשיו אני יכולה למות בשקט, בידיעה שלנכדים שלי צפוי עתיד טוב, שצה"ל יקבל אותם. ילדים שפעם סימנו ודחו אותם, מגיעים ומשרתים כמו כל חייל. יש כאן גם אמירה ערכית שכל אחד יכול לתרום לחברה. אני גאה ובא לי לחבק את האמהות של כל החיילים שהגיעו ליום המאושר הזה".

הידיעה פורסמה לראשונה באתר “שווים" – פורטל לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.