נתוני סיכום השנה שעברה של השירות לטיפול בהתמכרויות במשרד הרווחה על הטיפול למכורים, שהגיעו לידי "מעריב" ושנחשפים לראשונה, שופכים אור על השפעותיו של משבר הקורונה שהכה בחברה הישראלית.

על פי הנתונים, ב־2020 לבדה קיבלו טיפול להתמכרויות 12,091 נשים וגברים שטופלו ב־383 מסגרות לטיפול של משרד הרווחה. 1,500 מטופלים הם חדשים, ומתוכם 586 הגיעו עקב משבר הקורונה.

מרבית המטופלים החדשים הם צעירים עד גיל 40. כשליש מהמטופלים החדשים היו בני 12־17, 13% בני 17־25, כ־26% בני 25־40 ו־27.5% מעל גיל 40.

על פי הנתונים, מרבית האנשים שפנו לראשונה לקבלת טיפול הגיעו עקב שימוש בקנאביס (28%) ואלכוהול (31%). התמכרויות שכיחות נוספות היו קוקאין, אופיאטים (כולל משככי כאבים שגרמו למגיפת התמכרות קשה בעולם המערבי) ובנזודיאזפינים (תרופות לטיפול בחרדה).

שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) אמר ל"מעריב": "הצורך בשירותים האלו התגבר באופן משמעותי בעקבות משבר הקורונה, ובכלל זה גם השירות לאנשים שסובלים מהתמכרות. זאת תופעה חברתית מאתגרת, כי הסובלים ממנה צריכים להכיר בכך שהם בבעיה, להתגבר על הבושה ולבקש עזרה".

מנכ"לית המשרד סיגל מורן מוסיפה: "בתוכנית העבודה לשנה הקרובה הצבנו יעד של הגדלת הפריסה של המרכזים האמבולטוריים ברשויות המקומיות לטיפול באנשים עם התמכרות, ונפתח מסגרת ייעודית לטיפול בנשים מכורות, שיוכלו לשהות בה ביחד עם ילדיהן".