שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר הציגו אתמול תוכנית רוחבית להגדלת התחרות והתמיכה בענף החקלאות, שצפויה, לדבריהם, להוריד את מחירי הפירות והירקות לצרכנים בעשרות אחוזים. אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל המתנגד למהלך, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והגיב לדברים: "זו הצגה לתקשורת, מדינת חארטה ברמות שאני לא מכיר. זה תהליך שלקח הרבה שנים באירופה. ליברמן מבטיח ישראבלוף".

וילן ציין כי "אנחנו בעד הרפורמה, אבל שיעשו אותה בצעדים, ולא בפארטץ'. אנו שנים מדברים עם האוצר על אפשרות של הורדת מכסים כמודל של תמיכה ישירה, כדי ללמוד משהו מאירופה".

עוד הוסיף, כי: "ישבנו עם שר החקלאות החדש ארבע פגישות, והוא לא אמר כלום. ליברמן לא ראה מספרים פעם אחת והחליט. הממשלה החליטה לפני עשר שנים להקים שוק סיטונאי כדי שיתחרה עם הרשתות. אין להן תחרות, הן עושות מה שהן רוצות. דיברתי עם שר האוצר, הוא הסביר לי שהוא בעד החקלאות אך לא דיבר איתנו על התוכנית הזו". 

בנוסף העריך כי "הרפורמה לא תצא לדרך", והוסיף כי "אם כל זה יקרה אנשים בגבול הצפון יעברו לחיזבאללה. מדינה שאין לה חמלה לאנשים כאלה, בושה למדינת ישראל, בושה לכולנו ולא מאוחר לעשות את זה. צריך להתעשת. נצא גם לשביתות ולמחאות".