מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים אורלי סילבינגר התייחסה היום (רביעי) בראיון ליואב מינץ ברדיו צפון לאירוע בו פעוטה בת שלוש מתה אתמול לאחר שננעלה ברכב ביישוב מעגלים. "שכחה ברכב אחת התופעות המזעזעות ביותר. התרענו על שתי בעיות במערכת נגד שכחה ברכב. צריך לבצע בדיקה במבחני ריסוק. במשרד התחבורה יש 14 מערכות שאושרו אבל המערכת לא אמורה לעשות את הדבר הנכון. בגלל העלות, יש הורים שלא יתקינו את המערכת. הכי חשוב - אל תגידו לי זה לא יקרה".



סילבינגר הוסיפה כי "משנת 2010, מתו 37 ילדים משכחה והילכדות ברכב. ב-2021 יש שלושה מקרים של ילדים שנשכחו ברכב, אם מסתכלים על חמשת השנים האחרונות 75 ילדים נהרגו כתאונות כהולכי רגל - מספרים שקשה לעכל אותם". 

סילבינגר התייחסה לכך שהשרה מרב מיכאלי דחתה את החלת החובה להתקין בכלי רכב מערכת נגד שכחת ילדים: "הסמיכות של המקרה מקצינה את ההחלטה צריך להבין כל מערכת חכמה שרק תהייה היא רק אמצעי ויתרה מכך שעצם העובדה שהתקנה לא מיושמת. זה לא אומר שההורים צריכים לאמץ הרגל מציל חיים". 

לבסוף, אמרה סילבינגר כי "אירגון בטרם מברך על כל צעד אנחנו מאוד בעד לעשות נכון ולבדוק את הדברים.  שזאת לא תהייה תקנה שמומלצת רק לעשירים".