האיגוד הישראלי לצניחה חופשית, שפועל תחת התאחדות אילת לענפי הספורט התחרותיים בישראל שאינם אולימפיים, הוזמן לשלוח את נציגיו, צנחנים ישראלים, לאירוע ממלכתי בבירת הונגריה בודפשט לזכרה של הצנחנית חנה סנש, שנספתה במלחמת העולם השנייה, ולציון יום הולדתה ה־100. 

בצניחה ישתתפו שלושה צנחנים וצנחנית שישחזרו את צניחתה הגורלית של סנש, כשלאחר מפגן הצניחה יתקיימו טקסים ממלכתיים לזכרה בהשתתפות שרים ובכירים בהונגריה.

זהר דוידוביץ, הצנחנית הישראלית שתשתתף בצניחה, היא נכדתם של ניצולי שואה מהונגריה שהקימו את קיבוץ יד חנה על שמה של חנה סנש. סבתה של זהר, כמו חנה סנש עצמה, היא מבודפשט.

לקראת אירוע הצניחה המיוחד קיים שר התרבות והספורט חילי טרופר מפגש עם הצנחנים ועם יו״ר איגוד התעופה אילן דהן ונשיא התאחדות אילת אריק קפלן. "בעזרת הספורט אנחנו זוכים להנציח את ההיסטוריה של העם שלנו", אמר השר טרופר.

"בעזרת הצניחה אנחנו יכולים לספר את הסיפור המדהים של חנה סנש, צנחנית פורצת דרך שלעד תיחשב לגיבורת ישראל. אני רוצה להודות ליוזמי האירוע על הרצון להביא את הצניחה לקדמת הבמה, ועל ציון אירוע כה חשוב כמו 100 שנים להיוולדה של חנה סנש".