לאחר שהשיחה אתמול בין ראש מועצת דיר אל אסד אחמד דבאח בתוכניתם של בן כספית וינון מגל גלשה לעימות מילולי סוער, הבוקר (שני), שוחח בשנית דבאח בתוכניתם של כספית ומגל וסיפר מנקודת מבטו על המהומות האלימות שהתרחשו אתמול במועצה המקומית. "באותו יום הייתה חתונה והיו הרבה אנשים וחברי מועצה. כנראה במשטרה קיבלו מידע שיש יריות שם. בעבר היה נהוג שיש יריות בחתונות, אבל כבר כבר כמה שנים כמעט אין שום יריות בחתונות". 

"אנשי משמר הגבול המשטרה הגיעו לאירוע, ובניגוד לעמדת המשטרה, אנשי משמר הגבול רצו להיכנס להכנס פנימה. הנוכחים במקום ביקשו מהם לא להיכנס ומנעו מהם מלהיכנס. השוטרים הסתובבו, החלו לירות באוויר ולזרוק רימונים על האנשים. פגעו באזרח חף מפשע", אמר דבאח והוסיף, "אנחנו נגד יריות בחתונות ונגד החזקת אמל"ח לא חוקי. מצד שני, גם אם המשטרה רוצה לטפל, לפי דעתי אפשר לעשות זאת אחרי האירוע. להזמין את בעל האירוע ואם יש חשד להזמין אותו לחקירה. מי שעובר על החוק – שישלם". 

בהמשך, התייחס דאבח גם לעימות שהפך במהרה למהומה אלימה וטען כי "הנוכחים במקום דיברו והתחנו בפני שוטרי מג"ב שלא להכנס פנימה. השוטרים התעקשו והתחילו לירות. תמיד יש שיתוף פעולה, הרי המשטרה נמצאת בשביל לשרת את הציבור, ואנחנו כרשות מקומית לשרת את הציבור. יש לנו אינטרס משותף ותמיד פעלנו בשיתוף פעולה כדי לשמור על ביטחון הציבור ולשרת אותו. אפשר היה לטפל בבעיה אחרי האירוע, ולא תוך כדי".



ראש המועצה נשאל האם אצלו ישנה תופעה קבועה של ירי וחשף כי פנה בעבר לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו וביקש את הסיוע הממשלתי למניעת האלימות במגזר הערבי. "הבעיה העיקרית היא בחברה הערבית - אנשים מחזיקים נשק לא חוקי. המשטרה צריכה לטפל בזה. אפילו אם היה יריות, היה אפשר לטפל בזה אחרת". הוא הוסיף כי "אצלנו היישוב הוא יישוב שקט, אנשים טובים. יש לנו נוף יפה ואנשים טובים. היישוב בטוח לכולם, כולם באים ומכבדים את כולם". 

כמו כן, דבאח דחה את הטענות כי האירועים האלימים בכפר הם חלק מהתקוממות לאומית. "מצידנו, האירוע מאחורינו. ביקשתי ממפקד התחנה באותו ערב לא לעלות ליישוב, הם עצרו קרוב ל-10 אנשים. לפי דעתי אין למשטרה דרך אלא לעבוד יחד למען הציבור".

ניידת משטרה שהוצתה בדיר אל-אסד (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה שהוצתה בדיר אל-אסד (צילום: דוברות המשטרה)

"העוזר של מפקד המרחב דיבר איתי ודיבר איתי גם השר לביטחון פנים שאמר שהוא רוצה שמח"ש תטפל בעניין. השר מסר תודה לאלה שהגנו על המשטרה. לפי דעתי השר אדם הגון למרות שהוא חדש והעמדה שלו מביאה כבוד לכל המדינה. ככה צריך לעשות בכל בעיה, זה לא עניין של ערבים או יהודים, כולם צריכים לכבד את החוק", הוסיף. 

בסיום, אמר ראש המועצה כי לדעתו כולם צריך לכבד החוק. "אם יש אדם מופרע או חס וחלילה שעשה עבירה, לא צריך לטפל בו בדרך שתעשה נזק בלתי הפיך, שיגרום למצב של קטטה בין תושבים למשטרה".