במהלך דיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הכספים בנושא הפיצוי לנפגעי אסון מירון, אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ליו"ר הועדה ח"כ משה גפני: "אנחנו מציעים מתווה דומה לזה של אסון ורסאי עם פיצוי של 100 אלף שקלים לכל נפטר, ו-130 אלף לכל נפטר במשפחות שנספו שניים מאותה משפחה".

 בתשובה לדבריו הגיב גפני כי הוא "דורש מהממשלה ליישם את המתווה במהירות האפשרית", ואף טען כי מאז האסון הממשלה לא עשתה כלום על מנת לקדם זאת. הוא אף הדגיש כי ברגע שנוצר חוק ורסאי נוצרה מציאות חדשה: "לא יכול להיות שזה שונה מאסון ורסאי, התרענו על האסון שיגיע במשך שנים והמדינה התעלמה”.

עלי בינג, נציג אגף תקציבים השיב כי במקרה אסון ורסאי פעלה המדינה באופן חריג מיתר האסונות לאורך השנים, וכי יש לבחון האם רוצים לפעול בהליך שונה באסון מירון: "עולה השאלה בנוגע לשיווין סוציאלי במקריי אסונות, החריג זה אסון ורסאי, עושים מהלך כזה שיש טעם ערכי לכך. בסופו של דבר – עובדתית, מרבית האסונות במדינת ישראל, הנפגע מקבל את  הפיצוי בהתאם למצבו מהביטוח הלאומי, לתפיסתנו מערך הביטחון הסוציאלי צריכה להיות שוויונית. זה בלי להחליט כרגע אם במקרה הזה מדובר במצב חריג שמחריג הליך אחר".

שפיגלר ציין כי “אנחנו פועלים לפי בקשת הוועדה להעמיד מתווה, מה שיוטל על הביטוח הלאומי. אין לנו גחמה לקחת דברים לא לנו”. בנוסף, ציין כי ההליך ניתן לביצוע בלי חקיקה ראשית אך עם התייעצות עם ועדת העבודה והרווחה.

הדיון שהתנהל היום הנו דיון מעקב בהמשך לישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, במהלכה הורתה הוועדה לביטוח הלאומי להעמיד בפניה תוך שבוע מנגנון לתשלומי מקדמות למשפחות הנספים והפצועים באירוע.