גיא פלג, הכתב והפרשן לענייני משפט בערוץ 12, שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM הבוקר (רביעי) והתייחס לגל האלימות שמופנה כלפי עיתונאים וכלפיו בפרט, מאז החל מבצע "שומר החומות". 

כשנשאל תחילה האם מדובר באיומים חריגים במיוחד, אמר: "לא יכול להגיד כזה דבר יש גלים כאלה. לצערי גם כנראה יהיו גלים, זו המציאות".

"התחושה הכללית היא מאוד לא נעימה בכמה מובנים. הנוכחות של מאבטח היא לא נוכחות נעימה, כמובן שהיא מעוררת שאלות ואולי מציפה חששות אצל בני המשפחה והשכנים", הוסיף בעת שנשאל על הרגשתו בנושא. 

"יש לי אבטחה צמודה. כשאתה יוצא, הוא נוכח. זה היבט אחד. יש היבט אחר, הוא היותר עמוק של המציאות הזאת", אמר, והסביר את דבריו בכאב: "בסופו של יום אני וחבריי במקום העבודה תופסים את עצמנו כישראלים, פטריוטים, כמי שהמדינה מאוד חשובה לנו, יש בין חברי המערכת כמובן אנשים ששירתו שירות צבאי משמעותי, שנפגעו בהגנה על המדינה והניסיונות שאינם ספורדיים או לא מאורגנים או מתכוננים להציג אותנו כמי שחוברים לאויבי המדינה בשעתה הקשה של המדינה תחת אש כשאחינו במקלטים וסופגים אש וחיילנו מנהלים מערכה כבדה, זו תחושה מאוד לא נעימה וקשה".

פלג לא התחמק מחיפוש האחראים למצב, והפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה נתניהו ובנו יאיר: "המניפולציה הזאת מאורגנת ומכוונת, להשקפתי מי שמארגן או לפחות מקבל את ההתנהלות הזאת בשוויון נפש זה רה"מ".

הוא הוסיף כי "חשבתי ועודני חושב שהוא היה יכול לרסן את הבן שלו בצורה קלה ופשוטה. אתה רואה את הקריאות שיוצאות מבנו ומיד נקלטות אצל שורה של פעילים נוכחים ברשתות החברתיות ומבין רואה שיש קמפיין שנועד להציג את חברת החדשות שלנו כלא פטריוטית ולקרוא להפגנה מתחת לביתו של מנכ"ל החדשות וליד האולפן שלנו בנווה אילן. אתה רואה איך זה מחלחל ומגיע לאנשים חולים, פשוט אין מילה אחרת".

"זה משלהב את הרחוב והפחד הוא שיש אנשים שלא יבינו נכון את המציאות, אנחנו זוכרים שיונה אברושמי עשה את שעשה כי כך הוא הבין", הוא ציין. 

הכתב הזהיר כי "אירוע כזה יכול להיגמר בחבטה קלה ויכול להיגמר בשליפה של סכין ובתקיפה. כמו התקיפה של הצוות של הערוץ הראשון, נניח וזה לא יגיע לשפיכות דמים, בסוף אתה מוצא את עצמך במציאות מתגוננת שאתה צריך להוכיח שאתה לא בוגד בעמך ושאתה אומר את שאתה אומר מתוך דאגה לעמך".

פלג הבהיר כי ביקורת צריכה להישמע, גם במבצע צבאי: "אני לא פרשן צבאי אבל אני חושב שגם ביניהם יש ויכוח על האם המערכה הכרחית, האם המחיר בשני הצדדים שווה את זה. גם אם אתה משמיע כשהתותחים רועמים ביקורת על הצבא והדרג המדיני זה לגיטימי והדיון צריך להיות נוכח באולפן".

הוא סיכם בסוף דבריו כי לתחושתו, ה"אהבה ותמיכה" שמקבל עמית סגל על פרשנותו הימנית, גדולה מזו שהוא עצמו זוכה לה, אך הדגיש כי "תחושת המציאות קצת מתעתעת, משום שלכל אחד יש את הפיד שלו. ממה שאני קורא ושומע במערכת אני שומע שהפוסט שחבר שלי עמית סגל העלה היו מיליון וחצי צופים וקיבל מאתיים אלף לייקים, והאמירות שלי בעניין של ההתייחסות למה שקורה עם ערביי ישראל, אני לא מרגיש שיש כזאת תמיכה וכזאת אהבה שאני מוצף בה. אתה שואל אותי? כל אחד והפיד שלו".