מבצע "שומרי החומות" נכנס אל יומו התשיעי לאחר מאות שיגורים שבוצעו משטחי רצועת עזה אל עבר ישראל. צה"ל המשיך לתקוף הלילה (שלישי) את "המטרו של חמאס" בעזה ותקף כ-65 מטרות טרור. שר המשפטים וחבר הכנסת לשעבר חיים רמון התייחס למבצע הנרחב בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ואמר כי "אם תל אביב הייתה סופגת כעת עשירית ממה שנתיבות ושדרות ספגו בשנתיים האחרונות היינו ממוטטים את חמאס". בנוסף הציע תוכנית שתמוטט לטענתו את שלטון ארגון הטרור.

"יש אזרחים סוג א' ויש אזרחים סוג ב'", אמר רמון. "כל זמן שמי שסופג זה שם, בתל אביב מסבירים שאי אפשר. אם תל אביב הייתה סופגת עשירית ממה שנתיבות ושדרות ספגו לא בעשרים שנה אלא בשנתיים האחרונות - היינו ממוטטים את שלטון חמאס וכולם היו מסבירים איך אפשר וצריך למוטט אותו. היה ארגון דעאש שכבש מדינה גדולה, לקח בני ערובה, כחמישה מיליון איש, התעלל בהם ועשה בהם שפטים. אף אחד בקהילה הבינלאומית לא חשב שצריך להזרים לו כסף ולעשות הסדרות, אלא אמרו לארגון הטרור לא תהיה מדינה ולא תהיה טריטוריה. יש קונספציה, שעדיף שיהיה חמאס בעזה כי זה גורם להפרדה בין הגדה לרצועה ומחליש את הרשאת הפלסטינית ולדברי נתניהו זה מונע הקמת מדינה פלסטינית. האסטרטגיה נכשלה, אני מציע לבדוק שינוי הקונספציה. לבדוק האם ניתן וצריך לבדוק איך ממוטטים את שלטון חמאס, ארגון טרור שמכניס את מדינת ישראל כמעט כולה למקלטים".

לדברי רמון, "כל הקהילה הבין לאומית, בראש ובראשונה מדינות ערב המתונות - רוצות שנים למוטט את חמאס. יש שלושה גורמים בעולם שלא רוצים - קטאר, ארדואן ונתניהו. אני מבקש לבדוק, לעשות דיון אחד איך באים וממוטטים את החמאס באמצעים מדיניים, כלכליים וכו' ולא נותנים לו מיליארד וחצי דולר שכל זה הושקע ברקטות".

במענה לשאלה מה יקרה בעזה ביום שאחרי השיב רמון כי "מצרים לפני שלוש שנים ניהלה משא ומתן רציני שהרש"פ תחזור לעזה. היה לחץ כבד על חמאס שהסכים אבל היה לו תנאי קטן - לשמר את כוחו הצבאי. אבו מאזן אמר לא. שלטון אחד, חוק אחד, צבא אחד. במי תמך נתניהו? בחמאס. יש, אפשר לקיים והמצרים והסעודים רוצים. בצוק איתן הרגנו 2,500 מתוכם 1,500 מחבלים. יש מדיניות לביבי, אם הוא ישנה אותה ויגיד 'בניתי חומה, יש יעילות נפלאה לכיפת ברזל, אני הולך למוטט את חמאס' זה בסדר, אבל הוא לא אומר את זה. תוך 4-3 חודשים מתחילים להזרים כסף חזרה לחמאס ובישראל יעמדו משאיות עם חומרי בנייה".

"ב-2008 כשהיה מבצע עופרת יצוקה התרעתי שאם הוא לא ימוטט את חמאס יהיה ירי על תל אביב", אמר רמון והוסיף: "ב-2012 בפעם הראשונה יורים על תל אביב בתקופת נתניהו. הוא אמר ב-2019 שמי שלא נותן כסף לחמאס תומך בהקמת מדינה פלסטינית. אם תל אביב הייתה סופגת עשירית מנתיבות ושדרות ינון מגל היה מסביר למה צריך למוטט את חמאס. היה לוקח שבוע-שבועיים עד שחמאס היה הופך להיסטוריה, אבל כשזה לא בתל אביב זה בסדר. אם היינו עושים חומת מגן, מה היה? בעצם נתנו את השלטון לרשות הפלסטינית. הסיוט של הימין זה חיבור בין הגדה לרצועה.