אלפי בני אדם התאספו הלילה (בין שני לשלישי) מחוץ לשגרירות ישראל באנקרה שבטורקיה, ומחו נגד פעילות צה''ל ברצועת עזה, שהגיעה בתגובה למתח הרקטות מהרצועה מוקדם יותר. מחאה נוספת פרצה גם מחוץ לקונסוליה הישראלית באיסטנבול.

המחאות התקיימו למרות סגר מלא המתקיים בטורקיה בעקבות נגיף הקורונה ועל פי דיווחים שונים , המוחים היו בעיקר תושבי איסטנבול, סוריים ופלסטינאים שנופפו בדגלי פלסטין וצעקו "חיילי טורקיה - לעזה!" ו-"למחוק את ישראל, למחוק את ארצות הברית". בנוסף, בטורקיה דיווחו כי הנשיא טאיפ ארדואן שוחח עם המלך עבדאללה מירדן ואמר במהלך השיחה כי "ההתקפות הלא אנושיות נגד הפלסטינאים מכוונות כלפי כל המוסלמים וכי ירדן וטורקיה צריכות לעבוד יחדיו על מנת לעצור אותן".

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקאית מסרה הערב כי היא מגנה בכל תוקף את מתח הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, וכי מדובר ב"הסלמה בלתי מתקבלת על הדעת". 

את הדברים אמר דובר משרד החוץ, נד פרייס, במהלך תדרוך עיתונאים והוסיף כי "אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה. חיוני שכל הצדדים יקדמו רגיעה, אנחנו מודאגים מאד לגבי המצב. ארה"ב נותרה מחויבת לקדם רגיעה בירושלים ואנחנו מקדמים בברכה את הצעדים שישראל נקטה בימים האחרונים כדי להימנע מפרובוקציות".

תקיפת צה"ל ברצועה. קרדיט דו"צ

הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל, ג'ונתן שרייר התייחס גם הוא למצב הביטחוני: "אנחנו מגנים באופן חד משמעי את התקפות הרקטות מעזה לעבר דרום ישראל ומרכזה, כולל ירושלים. זה לא מתקבל".

גם שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב הגיב לדברים: "בריטניה מגנה את הירי של רקטות לעבר ירושלים ומקומות בתוך ישראל. האלימות המתמשכת בירושלים ובעזה חייבת להיפסק. אנחנו צריכים הפסקת הסלמה מיידית מצד כל הצדדים וסיום לפגיעה באוכלוסיות אזרחיות".