הותר לפרסום: חוקרי היחידה המרכזית לכיש עצרו שלושה תושבי השטחים בשנות ה–30 לחייהם, בחשד להתפרצות למטווח באשדוד וגניבת 51 כלי נשק בהם רובים ואקדחים. בתוך כך, בתום חקירה מאומצת איתרו החוקרים סליק בכפר ג'יב בו נקברו בעומק של כמטר וחצי 48 מהנשקים, שלושה אקדחים נוספים טרם נמצאו. 

במהלך החקירה בשיתוף עם חוקרי שב"כ ויחידת צה"ל הושקעו מאמצים רבים, ביניהם שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, פיענוח מצלמות דרך ומצלמות אבטחה בכבישים, מעקב ממושך אחרי חשודים במטרה להתחקות אחר מקום הסלקתם של כלי הנשק בטרם יימכרו לגורמי פשיעה או לגורמי טרור. 

כזכור, ב-3 במרץ התקבל דיווח אודות פריצה למטווח באשדוד במהלכה פרצו רעולי פנים את הכספת במקום, שלפו מתוכה 51 נשקים ונמלטו מהמקום לא לפני שנטלו את מערכת המצלמות של המתחם. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת ההתפרצות, החלו באיסוף ראיות וממצאים, ופתחו בחקירה.

כבר בראשית החקירה עלה כי איש מעובדי המקום אינו קשור לפרשה ולא סיפק מידע לחשודים. עוד עלה כי החשודים ביצעו עבודה יסודית מוקפדת, לא לפני שערכו סיור מקדים טרום הפריצה, פעלו לשיבוש וטשטוש הזירה תוך שהם מפזרים אבקה ממטפי כיבוי ומעלימים ראיות פורנזיות.

במשטרה ובשב"כ העלו חשש לפיו הנשקים יימסרו לידי מפגעים בן אם פליליים ובן אם לאומניים ולשם כך בוצעה פעילות אינסטיבית לאיתור החשודים והנשקים. 

בנוסף, במשטרה מציינים כי הגניבה של מערכת מצלמות האבטחה מהמטווח הקשתה מאוד על התקדמות החקירה, ועל כן חוקרי המשטרה הפעילו את כלל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים במשטרת ישראל ובדרך זו הצליחו לאתר את זהותם של שלושת חברי החולייה, שנעצרו בפעילות מבצעית בגזרת רמאללה. החשודים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי במהלכה נחשף מיקומם של הנשקים שהוסתרו בכפר ג'יב צפונית לעיר ירושלים.

בשלב זה, רקמו במשטרה בשיתוף עם חטמ"ר בנימין פעילות מבצעית שמטרתה איתור כלי הנשק, בה איתרו כוחות המשטרה 48 מהנשקים (21 אקדחים, 19 רובי 'תבור', 7 רובי 'גלבוע' ורובה 'גליל'), כשחלקם מוטמנים באדמה בשטח פתוח, וחלקם הוסלקו בתוך בלוני חמצן שאותרו באחד המוסכים השייכים לאחד החשודים.