ניצב בדימוס אורי בר לב, לשעבר מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM, התייחס למהומות שהתרחשו בסוף השבוע האחרון בירושלים, וטען כי "לאורך תקופה ארוכה, ישנה ירידה ביכולת ההרתעה של המשטרה וכל מערכת אכיפת החוק, והמוסדות השלטוניים. צריך להשתמש בהרבה יותר כוח, צריך לשנות לא מעט מהחוקים היום".

עימותים בין כוחות הביטחון למתפרעים בשער שכם. צילום: באדיבות המשטרה

עוד הוסיף: "החברה הערבית היא חברה אלימה. להגיד את זה אחרת? זו מכבסת מילים. במקום לעסוק בבעיות של החברה הערבית, באלימות שיש שם, בנורמות שאנחנו לא מוכנים לקבל כלפי נשים וילדים, אנחנו מקלים בזה ראש". הוא התייחס להפגנות בירושלים, ואמר: "מי שקורר לזה הפגנות טועה ומטעה, זה לא הפגנות. הפגנה זה להביע את דעתך בצורה לגיטימית ובלתי אלימה. האלימות בירושלים, בהר הבית, בשער שכם, ובמקומות אחרים זו לא הפגנה - זו התפרעות, ומול זה צריך להשתמש בכוח נקודה".

בהמשך, התייחס לדיון סביב קיום מצעד הדגלים מחר (ב'), ואמר: "הייתי מאפשר כל אירוע עם הרבה מאוד כוח משטרתי, עם אפס סובלנות לאלימות. אנחנו אומרים את זה בחברה הישראלית, בוא נגיד את זה בחברה של ערביי ישראל. מי שתוקף שוטר - ידו צריכה להישבר; מי שמתחצף ודוחף שוטר - צריך להיעצר ולהגיע לביהמ"ש. אתם לא מבינים שאם לטווח ארוך זה לא יהיה המצב, השוטרים ילכו 4 צעדים אחורה. יהיה כאן כאוס, תהיה אנרכיה".

לדעתו, "אנחנו צריכים להיות יותר חד משמעיים. אנחנו לא מבינים שהבעיה היא לא של המשטרה אלא של החברה הישראלית. אם המשטרה תהיה זו שאין לה יכולת הרתעה, היא תלך צעד אחורה; ומי שישלם את המחיר במידה מועטה זו המשטרה, ובמידה רבה זו החברה הישראלית".

הוא ציין כי "אני הייתי מפקד ההתנתקות, אני אומר לך שרמת האלימות שם בניגוד לכל התקשורת שהעלתה את זה לשמיים הייתה הכי נמוכה שיכולה להיות. ישנתי שם חייתי שם ועשיתי את המשימה הכי לא סימפטית בעיניי המתנחלים".