בצל המהומות בשער שכם ובהר הבית בירושלים, ערכה הבוקר (ראשון) ממשלת ישראל ישיבה מיוחדת לציון יום ירושלים, שיתקיים מחר. בפתיחת הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו כי: ""בימים האחרונים היינו עדים להתפרעויות בירושלים בהשפעת גורמים מתסיסים. קיימתי התייעצויות בסוף השבוע. לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את השקט בירושלים, נשליט בה חוק וסדר בתקיפות ואחריות. נמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות, אך לא נאפשר הפרות סדר אלימות. אני אומר לארגוני הטרור שנגיב בעוצמה על כל מעשה אלימות". עוד הוסיף רה''מ כי ישראל דוחה את הלחץ עליה שלא לבנות בירושלים.

בתוך כך הבהיר הבוקר שר הביטחון, בני גנץ, כי "מדינת ישראל לעולם תשמור על חופש הפולחן במקומות הקדושים". עם זאת, הוא ציין כי ישראל "תפעל מול כל גורם קיצוני ומי שמנסה ממניעים פוליטיים פנימיים או חיצוניים, לפגוע בנו".

גנץ בטקס יום הניצחון על גרמניה הנאצית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גנץ בטקס יום הניצחון על גרמניה הנאצית (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)


גנץ, שנאם בטקס יום הניצחון על גרמניה הנאצית, אמר עוד כי "באותה מידה שאנו נושאים באחריות, לקיומו של העם היהודי והיהודים בישראל ובעולם, אנו מחוייבים להבטיח את זכויותיהם וביטחונם של כל אזרחי ישראל - יהודים, מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים, ואת חופש הדת של כל בני העמים במקומות הקדושים".

עוד הוסיף כי "עברנו שנה קשה, שבה גם פעלה חברתי שרת הקליטה פנינה תמנו שטה יחד עם עובדי משרדה המסורים, למען גיבורי המלחמה. מחובתנו לדאוג שתוכלו לחיות את שארית חייכם ברווחה, ועלינו המלאכה לוודא שהדורות הבאים יכירו את מורשת הגבורה, המאבק והגאווה, ואת ניצחון בני האור על החושך".

הטקס התקיים בהובלת משרד העלייה והקליטה, במעמד שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ראש עיריית ירושלים משה לאון, חברי הכנסת זאב אלקין, אלכס קושניר, יבגני סובה, עוזי דיין, ולדימיר בליאק והרב גלעד קריב ווטרנים ולוחמים.

רפורמת "נפש אחת" תעלה לאישור בישיבת הממשלה

בישיבת הממשלה היום לציון יום ירושלים, תעלה רפורמת "נפש אחת" לאישור השרים. 3,000 מלווי נכי צה"ל שבמקור היו חלק מהרפורמה ומשרד הביטחון איים בהוצאתם, מייחלים שגם תנאיהם יוסדרו במסגרת הרפורמה סוף כל סוף והם יוכלו לנשום לרווחה. כיום, תנאיהם מסתכמים בשכר מינימום. 3,000 מלווים שצמודים 24/7 לפצועי צה"ל.

אבנר מלכה, יו"ר ארגון מלווי נכי צה"ל, אמר: "אנחנו הידיים הרגליים והפה של פצועי צה"ל במצבים הרפואיים הקשים ביותר, גופני ונפשי. ממשלת ישראל יכולה וצריכה לתקן היום עוול היסטורי ולהסדיר את מעמדנו אחת ולתמיד. בכך יובטח כי המלווים לפצועי צה"ל יהיו איכותיים ומסורים".