יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס היום (שישי) למגעים להקמת ממשלה וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בימים אלו החל משא ומתן אמיתי על הקמת קואליציית שינוי ורצוי שהתהליך יסתיים מהר ככל הניתן. בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות לרבות הסבב האחרון היינו שקופים, ברורים ועקביים".

"התחייבנו במערכת הבחירות האחרונה להמליץ על ראש המפלגה מגוש השינוי עם מספר המנדטים הגבוה ביותר וכך גם פעלנו בסבבי ההתייעצות עם הנשיא", המשיך. 

ישראל ביתנו מחויבת לשינוי. אלה הם הדברים עליהם נעמוד בהסכם הקואליציוני המתגבש👇 https://beytenu.org.il/agreement/

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Friday, May 7, 2021

לדבריו, ישראל ביתנו היא מפלגת ימין קלאסית ברוח ז'בוטינסקיאית, "הן בנושאים מדיניים, הן בנושאים חברתיים-כלכליים והן בנושאי דת ומדינה. הניסיון לנכס את הגישה הדתית-משיחית לימין נוגד את העובדות והאמת ההיסטורית".

ליברמן אף התייחס לתנאיה של מפלגתו להצטרפות לקואליציה, והדגיש כי "נשמור על הערכים שלנו לצד התחשבות בעמדת השותפים הפוטנציאליים שלנו". 

בהמשך הציג את רשימת הדברים עליהם לא יוותר בהסכם הקואליציוני, ביניהם חוק הגיוס, חוק ברית הזוגיות, ביטול המונופול על הכשרות, ביטול חוק המרכולים והעברת הסמכות בנושא פתיחה וסגירת עסקים בשבת לשלטון המקומי. וכן הפיכת המועצות הדתיות למחלקות לשירותי דת ברשויות המקומיות, מתן אפשרות לכל רב עיר להקים בית דין לגיור בחקיקה וקידום לימודי ליבה במגזר החרדי.

בדבריו התייחס ליברמן גם להיבט הכלכלי ואמר: "המדיניות הכלכלית אותה נוביל תביא לשינוי סדרי העדיפויות ותיתן ביטוי לכך שכל אחד שמשרת בצה"ל, עושה מילואים, עובד ומשלם מיסים יזכה לא רק למחיאות כפיים וסיסמאות אלא להערכה מוחשית וצעדים מעשיים, בתוך כך, מתן אפשרות לחיילים להשלים בגרויות תוך כדי שירות, חיזוק פרויקט ממדים ללימודים והעלאת שכר החיילים ב-50%".

בנוסף, הדגיש ליברמן כי מפלגתו תעמוד על אישור תקציב דו שנתי לשנים 2022-2021, תייצר צמיחה באמצעות הפעלת פרויקטים לאומיים בעיקר בתחום התשתיות, תפעל לראשונה בתולדות ישראל להקים יישוב דרוזי חדש, תוביל תוכנית מקיפה לילדי הגן והוריהם על ידי מעונות יום חינם עד השעה 17.00, ותחוקק חוק לפיו הכנסה מינימלית לקשיש תהא בגובה 70% משכר המינימום.

"לצד סוגיות אלה נמצאות סוגיות רבות נוספות אותן נקדם, ביניהן: הגבלה לעד שתי קדנציות בכהונת ראש ממשלה, איסור על ח"כ עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה, חוק חובת הצבעה ביום הבחירות, חוק מאסר עולם על אונס קטינים, מימוש התוכנית הלאומית למלחמה באלימות במשפחה, הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא אסון הר מירון וועדת חקירה ממלכתית נוספת שתתמקד בבחינת פעילות הממשלה בטיפול בקורונה", המשיך ליברמן.