רמטכ"ל גדודי אלקסאם, מוחמד דף, אמר כי "מצדיע לאנשינו האיתנים בשכונת שייח ג'ראח בירושלים הכבושה, ומאשר כי הנהגת ההתנגדות והקסאם עוקבת מקרוב אחר המתרחש, שולח אזהרה ברורה ואחרונה לכיבוש שאם התוקפנות נגד עמנו לא תיפסק בשכונה של שייח ג'ראח בבת אחת, לא נעמוד בחיבוק ידיים והאויב ישלם ביוקר". מדובר בפעם הראשונה שדף משמיע את קולו מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. 

כזכור, כוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו אמש בשכונת שיח ג׳ראח בעקבות מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים שהפרו את הסדר תוך פגיעה, חסימת ציר התנועה ויידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה. לאחר שההפגנה הוכרזה כלא חוקית וניתן זמן סביר למפגינים לעזוב את המקום, נאלצו כוחות המשטרה לפזר את המפגינים תוך שימוש באמצעים. במהלך הפרת הסדר נעצרו שני חשודים בגין יידוי אבנים ותקיפת שוטרים.

בנוסף, לפני כיומיים התקבלו קריאות אודות הפרת סדר אלימה בשכונת שייח ג׳ראח סמוך לשמעון הצדיק בירושלים, במהלכן דווח על יידוי אבנים וחפצים, וכתוצאה מכך נפגע אדם בראשו. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו שני חשודים (בגיר וקטין) בגין אירועי תקיפה. כמו כן במהלך הפעילות נפצעה שוטרת באורח קל ונזקקה לטיפול רפואי.