הממשלה אישרה הבוקר (שני) במשאל טלפוני את מינויים של חמישה שרים קבועים למשרדי הממשלה בעקבות התחייבותו של ראש הממשלה לבג"ץ, לאחר שלא אויישו זמן רב עקבות המשבר בין הליכוד לכחול לבן.

במשאל אושר מינוי השר יואב גלנט לשר ההשכלה הגבוהה והמשלימה בנוסף על תפקידו כשר החינוך ומינוי השר יובל שטייניץ לתפקיד שר משאבי המים בנוסף על תפקידו כשר האנרגיה.

בנוסף, אושר גם מינוי השר מיכאל ביטון לתפקיד השר לשוויון חברתי בנוסף על תפקידו כשר לנושאים אסטרטגיים וכשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מינוי השר חילי טרופר לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה בנוסף על תפקידו כשר התרבות והספורט ומינוי ח״כ איתן גינזבורג לתפקיד שר התקשורת.

התנועה לאיכות השלטון שעתרה לבג"ץ מיהרה לברך ומסרה כי ״דווקא בשבוע שבו קיבלנו תזכורת כואבת במיוחד לחשיבותה של ממשלה מתפקדת, נוכחנו לדעת שבממשלת השיתוק הלאומי רק התערבות של בית המשפט יכולה להביא לניהול המדינה, בממשלה שהפכה את מילוי המקום לעניין של קבע".

עוד הוסיפו: ״צר לנו שרק לאחר שבועות ארוכים של שיתוק בעבודת הממשלה מונו היום השרים, ואנו מקווים כי בעקבותיהם ימונו גם יתר בעלי התפקידים החיוניים, ובראשם פרקליט המדינה״.

כזכור, לפני כשבוע בג"ץ דן בעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין אי-מינוי שרי הממשלה, ובפרט אי מינוי שר המשפטים, ופסק כי על הממשלה להתכנס עד ליום שלישי בצהריים לדון במינוי שר משפטים, בהתאם להתחייבות המדינה. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התחייב שימונו שרים בפועל. שר הביטחון בני גנץ, שמילא את התפקיד באופן זמני, מונה לתפקיד באופן קבוע.