אותרו בריאים ושלמים: גלית צרפתי ובנה בן ה-5 שנעדרו בשבועיים האחרונים אותרו היום (שישי) בצפון הארץ. אמש, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פעלו חוקרי המשטרה במספר מישורים במקביל לפעילות החיפושים הנרחבת שנערכה אחר האם ובנה, שבמהלכה נעצרו לחקירה שתי נשים תושבות המושב כוכב מיכאל.

בתום מאמצי חקירה נרחבים שנמשכו לאורך הלילה, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר בצפון הארץ את המיקום בו נמצאת האם יחד עם בנה, ולפני מספר דקות הגיעו למקום שוטרים שאיתרו את שניהם בריאים ושלמים. 

השניים נמצאו בדירה בקריות בה התגוררו אנשים מבוגרים. לא ברור האם אותם האנשים שהיו בדירה היו בסוד העניין ולכן הם לא עוכבו לחקירה. המשטרה ביקשה להמתין עם ההחלטה לגבי הארכת מעצר החשודות לנוכח מציאתם של האם והילד, ומודה לכל מי שסייע בפרסום ובחיפושים.

האם גלית צרפתי (צילום: באדיבות המשטרה)
האם גלית צרפתי (צילום: באדיבות המשטרה)

כזכור, מזה כשבועיים התנהלה חקירה תחת צו איסור פרסום, שעניינה איתורו של הילד, לאחר שבית המשפט הורה להעבירו לחזקתו של אביו. החקירה החלה לאחר שצרפתי, אמו של הילד, לא קיימה את הצו ומאז נעלמו עקבותיה וכן עקבותיו של הילד. במשטרה העריכו כי הילד נמצא ככל הנראה ביחד עמה, והפעילו מאות שוטרים בחיפושים אחר השניים, באחד מהיישובים באזור חוף אשקלון. 

בתום שבועיים של חיפושים שהעלו חרס מיהרה המשטרה לבטל אתמול את צו איסור הפרסום בבית המשפט, ולהתיר לפרסום את עצם קיומה של חקירה אחר היעלמותה המסתורית של האם תושבת כוכב מיכאל יחד עם בנה, חרף החלטת בית המשפט לענייני משפחה למסור את הילד לחזקת אביו. 

המשטרה הודיעה כי קרובת משפחתה של צרפתי, בשנות ה-30 לחייה, נעצרה לחקירה בחשד לעבירות סיוע לחטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי חקירה. במשטרה חושדים כי היא עזרה לאם להסתיר את בנה. קרובת משפחה נוספת, כבת 70, נעצרה אף היא לחקירה בחשד לעבירות דומות.

בתוך כך פרסמה רעייתו של אביו של הילד פוסט בפייסבוק תחת השם "שוברת שתיקה", ובו שפכה אור על יחסיו של הילד עם אביו ואת דעתה על הפרשה.

"אני אישתו של האבא בפרשה, מי שמכירה אותו טוב מכולם ומכירה את 'נועם' המתוק היטב", כתבה האישה. "קודם כל אכתוב שאני מאחלת לכל אישה בעל כמו בעלי ובעיקר לכל ילד אבא כזה אוהב ודואג. שמחה לגדל איתו את הבת שלי מנישואים קודמים שבגילו של 'נועם' ואת הבן המשותף שלנו".

היא סיפרה כי "בשנים האחרונות בעלי עבר תהליך משפטי קשה וארוך ולא ויתר במקומות שרבים אחרים היו מוותרים. הוא עבר כל כך הרבה בדיקות ומכונים שבדקו את טענותיה של האם ונמצא פה אחד כאדם נורמטיבי שהקשר עם הילד מיטיב עמו ובטח ובטח שלא פוגע בו".

בהמשך שיתפה בתחושותיה וכתבה "כואב לי על מה שהאמא עוברת, אך כל כך הרבה מומחים החליטו שאין מנוס מהעברת המשמורת לאבא ושהאמא זקוקה לטיפול. הקשר של 'נועם' ואביו היה קשר מדהים, טהור ואמיתי. ראיתי הכל במו עיני. כולי תקווה שגלית תתעשת על עצמה ותדאג להביא את 'נועם' לידי אביו. אמא נשארת אמא לנצח. מבטיחה לך ש'נועם' יהיה בידיים הטובות ביותר, בבית אוהב שידאג לחזק את הקשר שלכם".