משה מורגנשטרן, מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על הלילה הסוער בבני ברק, במהלכו מפגינים רגמו אוטובוסים ואת רכבו של ראש העיר ואף הציתו אוטובוס בלב שכונת מגורים: "אנחנו רואים דברים בבני ברק שאסור שיראו, פתאום ביום חמישי הובערה חבית נפץ והעסק יצא מכלל שליטה. מקומם של הפושעים ששרפו את האוטובוס ועשו את הלינץ' מאחורי סורג ובריח". 

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

מה שלומך? בבני ברק יש ירי?
"החלק הראשון – הביקורת פנימה. אנחנו רואים מראות שאסור שיראו, לא מתאים שיראו. כל אחד ואחד מהפורעים והפושעים והעברייניים ששרפו את האוטובוס אתמול, זרקו אבנים או עשו כמעט לינץ' ביום חמישי מקומם מאחורי סורג ובריח, נקודה, זה המקום שלהם. אני לא נכנס אם זה קבוצה קיצונית או לא, כל אחד ואחד מחבורת הפושעים הזאת יש לו מקום אחד ויחיד בבית המאסר וכך צריך להיות. אנחנו אומרים את הדברים גם אתמול בכינוס. ההחלטות היו קודם כל לבקר אותנו ולהגיד על הציבור אצלנו שמתנהג לא בסדר וכואב לי – אנחנו עובדים עם המשטרה 10 חודשים יד ביד. פתאום ביום חמישי הובערה חבית נפץ והעסק יצא מכלל שליטה וצריך לחשוב דחוף איך מחזירים את המצב אחורה".

כמה מוסדות פתוחים בבני ברק?
"לא יותר מדי, רוב רובו של הציבור החרדי עכשיו סגור, הוראת הרב קנייבסקי לסגור במקרה הזה מבוצעת לחלוטין, הוא הורה אתמול לא לצאת להפגנות נראה מה יהיה".

מתי?
"אתמול ח"כ גפני בישיבה עם חברי המעוצה התחיל את דבריו בזה. אני מקווה שישמעו לרב קנייבסקי שמורה לציבור. זה כמה פוחזים שמתחילים והחבר'ה למעלה אומרים 'אקשן'".

בוא נחזור למוסדות שפתוחים.
"בתי ספר פרטיים שאינם עירוניים, אלה ששייכים לזרם המרכזי במגזר החרדי שמציית לרב קנייבסקי סגורים מי שפתוחים זה הפלג הירושלמי באמת".

ויז'ניץ.
"אני לא יודע כי הוא דיבר בשבת, אני באמת לא יודע אבל רוב רובם של מוסדות החינוך במגזר החרדי סגורים ואלה שלא – יש משטרה והיא אמורה לאכוף, זה לא תפקידנו".

איך מרגיעים?
"עושים עבודה מבית ראש העיר בעבודה עם המשטרה, פונים לראשי הישיבות, למנהלי המוסדות לראשי הקהל ומנסים להביא לכך שהציבור יירגע. היו קריאות של רבנים, אנחנו מנסים לחזור חזרה ליום חמישי בבוקר או לפני כמה שנים שבני ברק לא נודעה בשום דבר שקשור לוונדליזם – אני מאוד מקווה שנצליח. המשטרה לקחו את זה רחוק מדי, כשאותם חבורה התפרעה בחמישי בלילה ראש העיר יצר קשר עם המשטרה ואמר אנחנו נביא את האנשים וזה מה שקרה אתמול הם הוסגרו על ידי ראשי המוסדות שלהם".

לא יעלה על הדעת לינץ' בשוטרים, הם היו חייבים להחזיר את ההרתעה.
"אל תהיה חכם תהיה צודק".

אין יכולת להטיל סנקציות על המוסדות?
"לא, זה מוסדות פרטיים".

כסף מהמדינה מקבלים?
"לא, לא. אין לנו שום שליטה עליהם אחרת היינו עושים".