חברת ישראייר ביצעה טיסת חילוץ רפואית מורכבת מבלגרד, בשיתוף עם חברת מדאסיס ומשרד החוץ. בנמל התעופה בן גוריון נחת מטוס ATR אשר הגיע מבלגרד ועליו חולה כבת 70. הטיסה בוצעה בתצורה של הטסה רפואית בשכיבה מלאה על אלונקה, אשר בוצעה לראשונה על ידי ישראייר במטוס מסוג זה. זאת, לאחר שעבר תהליך רישוי מלא והדרכות ייעודיות של הצוותים.

הבקשה לטיסה התקבלה מחברת מדאסיס, אשר פנתה לישראייר ואתמול בלילה יצא המטוס לבלגרד המושלגת, כאשר על סיפונו שני אנשי רפואה בנוסף לצוות האוויר. במהלך משבר הקורונה, ישראייר אשר בחרה להמשיך ולטוס לאורך כל התקופה ביצעה הסבה של מטוסיה על מנת שיוכלו לבצע הטסות רפואיות.

"מדובר בהישג ייחודי ומרשים בכל קנה מידה. התשתית במטוס כוללת מיטת שכיבה מבודדת עם גישה מלאה לצוות רפואי לטיפול מתמשך ושמירה על החולה ללא תזוזה. קיט האלונקה הינו מוצר קיים במטוסים אחרים, אך במקרה זה ייחודי למטוס ה- ATR", ציין הטייס הראשי בצי מטוסי ה-ATR של ישראייר, עומר בק.

חברת ישראייר ביצעה טיסת חילוץ רפואית לחולה ערירית בת 70 (צילום: יח''צ)
חברת ישראייר ביצעה טיסת חילוץ רפואית לחולה ערירית בת 70 (צילום: יח''צ)

לדברי משה גרוסברג מנכ"ל מדאסיס, מדובר בחולה ערירית כבת 70, בעלת אזרחות ישראלית, אשר הגיעה לבית חולים בבלגרד במצב קשה. "בבית החולים התגלה, כי היא סובלת מגידול בעמוד השדרה ויש להביאה לארץ בהקדם. בשיתוף משרד החוץ ולאחר בחינת המקרה עם רופא מטעמנו, פנינו לישראייר לביצוע ההטסה המורכבת לארץ".

בתוך כך, חברת אל על הודיעה כי בתום הסגר הנוכחי והחזרה למתווה ה"איים הירוקים" באילת ובים המלח, בכוונתה להפעיל זמנית, בכפוף לקבלת האישור הנדרשים, טיסות פנים ארציות לאילת. אם אכן אל-על תתחיל להפעיל טיסות בקו לנמל התעופה רמון, התחרות בקו צפויה לגבור. כיום טסות לרמון חברות התעופה ישראייר, שהיתה היחידה שטסה לשם ברציפות מתחילת משבר הקורונה וארקיע.