"אין בכוונתי, ואני לא מנהל כלכלת בחירות. בגלל תפקידי כשר האוצר, אפחית בבחירות הנוכחיות את מעורבותי במטה הבחירות של בנימין נתניהו. לא נמשיך בתוכנית חלוקת שיקים לכל אזרח", כך אמר ל"מעריב" שר האוצר ישראל כ"ץ. השר אמר את הדברים מאחר ששימש כראש מטה הבחירות של נתניהו בפעם שעברה והיה אחד הגורמים החשובים בניצחונו של ראש הממשלה.

אתמול המשיך הדולר לקרוס ושער החליפין צנח ל־3.15 שקלים. שר האוצר הביע דאגה מהדברים: "דיברתי על כך עם הנגיד, שאמר שהוא מודע לתופעה ורוכש דולרים בכמויות גדולות. מה שפרופ' אמיר ירון הסביר לי הוא שהשקל מתחזק עקב השקעות ריאליות בישראל. יועצי ההשקעות מייעצים להשקיע בישראל, ואז זורמים סכומים גדולים בדולרים ומחזקים את השקל. קשה מאוד להתמודד עם זה.

הנגיד מודע לתופעת הספקולנטים ומתמודד איתה, אבל אין מדובר במניפולציה של שבוע־שבועיים. הדולר הנמוך מצביע על חוסנה של הכלכלה, אך הוא פוגע ביצוא. אני עוקב בדאגה אחרי התופעה, והנגיד הבהיר שהוא מתכוון להמשיך לקנות דולרים".

לדברי השר: "באוצר נבחנות אפשרויות סיוע נוספות לאלה שכבר ניתנו כמו הפחת המואץ, מענקים לשימור עובדים והחזרי ארנונה למי שהמחזור שלו נפגע ב־25% ומעלה".

שר האוצר הבטיח לפתור את המשבר במכוני הכושר: "ישבתי איתם ובכוונתי להיפגש איתם שוב היום. גיבשנו פתרון ייחודי לענף באמצעות מבחני הכנסה. הבעיה העיקרית במכוני הכושר היא ששכר הדירה הוא ההוצאה העיקרית ולא הוצאות קבועות, ולכן מנגנון הפיצוי הנוכחי אינו מתאים להם".

כ"ץ אינו מתרגש מנתוני הגירעון, שהגיעו ל־160 מיליארד שקל. "התוצר ירד למינוס 3.3% בלבד, מה שמוכיח שהפגיעה במשק אינה גדולה ביחס לעולם. התחלנו עם גירעון עמוק, אבל ההכנסות ממסים הפתיעו לטובה".

הוא הוסיף: "הגירעון הוא רק בגלל המענקים, שגדלו ביותר מ־80%. השנה לא יהיו העלאות מסים. הכנו תקציב ל־2021, והסיוע יימשך. כבר העברתי 52.5 מיליארד שקל לשם כך עבור 2021. משרדי הממשלה תוקצבו ב־420 מיליארד שקל. עשיתי את הכל למרות הדיבורים על פוליטיקה ואמשיך בתכנון רפורמות שונות".