בחדשות 12 נחשף אתמול (שני) כי יעקב קדוש, מי ששימש בעבר כמנהל חברת הקבלן האחראית על העסקת עובדות הניקיון בבית ראש הממשלה, התבקש, לכאורה, לבצע פעולות פליליות במהלך תקופת העסקתו במעון. על פי הדיווח, קדוש מבקש כעת להכריז עליו כחושף שחיתויות. כתב חדשות 12, גיא פלג, סיפק פרטים נוספים על החשיפה בראיון לרדיו 103FM. 

"יעקב קדוש היה בעצם מנהל עובדי הניקיון במשרד ראש הממשלה ובבתי ראש הממשלה ב-7 השנים האחרונות. הוא הבן אדם שגייס את עובדי הניקיון, הוא האדם שטיפל בהם, שהיה בעבורם אוזן קשבת. והוא זה שמוצא את עצמו בימים האחרונים בחוץ, אחרי שפיטרו אותו, ובפעם השנייה", סיפר פלג. 

האם השיחות בין מילצ'ן ושרה נתניהו הכריעו את זהות ראש המוסד?



פלג המשיך ושפך אור על נסיבות פיטוריו של קדוש: "הוא הגיש אתמול (ב') באמצעות עורך הדין שלו אופיר שמשון בקשה למבקר המדינה שיכריז עליו כחושף שחיתויות, גם התנועה לאיכות השלטון בתמונה, הם ביקשו גם צו מניעה. לטענתו, כפי שעולה מהפניות שלו גם למבקר וגם לבית המשפט, הוא התבקש לטייח, הוא התבקש להעלים עין משחיתויות, וברשותכם אפרט. לטענתו, מנהל בית ראש הממשלה אפי אזולאי הורה לו להקליט עובדות, הוא התבקש להעלים עין מהעבודה האמיתית של עובדות הניקיון, שאמורות לעסוק בניקיון, אבל בעצם, כפי שהוא מגדיר, עוסקות בשרתות, במלצרות, בהגשת מזון ויין. מנקות גם את בית ראש הממשלה ברחביה בניגוד לתקנות. והוא גם חוזר ומתאר תיאורים שאנחנו כבר הכרנו, התעמרות של אשת ראש הממשלה בעובדות שם, עד כדי כך שעובדות יצאו משם עם נזק נפשי משמעותי, כך הוא מתאר, והוא גם טוען שהייתה גזענות" .


אז למה הוא שתק 7 שנים?
"זו שאלה שחוזרת כל פעם, ותסלח לי שאני אומר, אותי היא מקוממת. מדובר באנשים שאין להם את המשכורות השמנות ואת המשרות האטרקטיביות, ולפחות מנקודת המבט שלי, הם בתחתית שרשרת המזון. לא כל כך פשוט להתפטר, ולא כל כך פשוט לחלק מהאנשים למצוא עבודה. אבל במקרה של יעקב קדוש, זה לא שהוא התעורר היום בבוקר אחרי שפיטרו אותו - הוא היה איש המפתח שדיווח ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה על כך שעובדות העידו עדות שקר בבית המשפט. והוא זה שפעם אחר פעם, ויש גם הקלטות לכך, אמר לעובדות: 'אם מתעמרים בכן, אל תהססו להגיש תביעה לבית הדין לעבודה'. יש הקלטה כזאת עם סילבי גנסיה, שכאמור תובעת. אני מלווה את האיש כבר הרבה מאוד זמן, הוא איש שלא התכופף ולא הסכים להקליט את העובדות שלו, ולא הסכים לעצום עין, ולא הסכים עם מה שהוא מכנה ומה שבית המשפט קבע, 'התעמרות שיטתית של הגברת נתניהו בעובדים".

"במשך שנים היה שם זכיין, חברה בשם 'מוריה'", הסביר פלג. "לטענת קדוש, הפעילו לחצים כדי שהוא, האיש המרכזי שם בבתי ראש הממשלה, יפוטר. משחברת 'מוריה' סירבה, ההתקשרות איתה הופסקה מיד, זה עבר לאיזשהו זכיין אחר, והזכיין החדש העמיד אותו בפני שימוע ופיטר אותו". 

תגובת עורך הדין יוסי כהן, פרקליט שרה נתניהו: "יעקב קדוש אינו חושף שחיתות, הוא מושחת בעצמו. הוא נשמע בהקלטה בערוץ 12 כשהוא משדל את עובדת המעון לשעבר סילבי להגיש תביעה כוזבת במטרה להוציא כספים במרמה ממדינת ישראל ולשכור את שירותיה של עורכת הדין נעמי לנדאו".