על רקע האנטישמיות הגואה ובצל מגפת הקורונה, השיק ארגון "מצעד החיים" קמפיין בינלאומי, תחת הכותרת "יהי אור", או באנגלית LetThereBeLight#, לציון 82 שנה לפוגרום ליל הבדולח שבמהלכו שרפו הנאצים 1,400 בתי כנסת ומוסדות יהודיים בגרמניה ובאוסטריה. 

במסגרת הקמפיין, ששיאו ב-9 בנובמבר ביום השנה לציון ליל הבדולח, אישים, מוסדות ובתי תפילה ישאירו את האור דולק כסמל לערבות הדדית ולמלחמה משותפת באנטישמיות, בגזענות, בשנאה ובחוסר סובלנות. 

בנוסף, באמצעות מיזם וירטואלי יוכלו אנשים מרחבי העולם להצטרף לקריאה החשובה, ולכתוב מסרים ותפילות אישיות על מנת להאיר את העולם נגד החשכה והשנאה. המסרים והתפילות הללו יוקרנו על חומות העיר ירושלים.

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום: באדיבות מצעד החיים)
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום: באדיבות מצעד החיים)

"הנאצים הבינו דבר אחד חשוב: על מנת לפגוע ביהודים, עליכם לפגוע בבית הכנסת שלהם", אומר הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי של תל אביב-יפו וניצול שואה המשתתף במצעד החיים מאז היווסדו לפני יותר משלושים שנה. "השנה נמלא את בית הכנסת באור, ונראה לעולם כי איננו רק עם פנינו אל העבר ואל הזיכרון – אלא עם תקווה לעתיד מלא אור". 

"בימים שבהם בתי כנסת ומקומות קדושים לדתות השונות מותקפים על בסיס קבוע בכל העולם, מחובתנו לצאת כנגד כל מתקפה על יהודים, או על כל אדם בשל דתו, גזעו, צבעו או אמונתו", אומרים פיליס גרינברג היידמן, נשיאת מצעד החיים, וד"ר שמואל רוזנמן, יו"ר מצעד החיים. "אנו נמצאים בעיצומה של מגפה עולמית ורואים בקמפיין הזה ככזה שיכול לחבר בין אנשים ולהביא אור ותקווה לעולם בתקופה קשה זו". 

ומוסיף ראש הקהילה היהודית בפרנקפורט, אשר בית הכנסת המרכזי בעיר יהיה הראשון להדליק את האור, פרופ' ד״ר סלומון קורן: "אנטישמיות וגזענות מהוות איום על החברה כולה, מעמידות בסיכון את הערכים שלנו, ואת הדמוקרטיה. אנו פועלים עתה יחדיו על מנת להעלות את המודעות לאנטישמיות הגוברת ברחבי העולם, ולשיח השנאה המסוכן".