כך תעבירו את הבוקר עם הילדים: צאו לקמפינג בסלון שלכם

הקימו אוהל בסלון (פתחו אוהל אמיתי או לחלופין צרו אוהל מסדינים), כבו את כל האורות בבית וסגרו וילונות ליצירת אווירת חושך אמיתי. התנהלו לאור פנסים ושחקו עם הילדים במשחקי תאורה, יצירת צורות עם הפנסים ועוד. הביאו משחקים שמשחקים בקמפינג, למשל משחקי אבנים ומקלות, משחקי קופסה או זיכרון וכו’.

הכינו מבעוד מועד אוכל של קמפינג, למשל ירקות חתוכים, קופסאות שימורים כמו תירס וטונה, טחינה ועוד, ואכלו אותו יחד בכלי קמפינג. הכינו קפה או תה בעזרת גזייה ופק”ל קפה (התנהלו בזהירות מאחר שאתם במקום סגור), ספרו צ’יזבטים ליד מדורה דמיונית (נצלו את ההזמדנות לספר לילדים על מקור המילה ”צ’יזבט”: מנין הגיעה, מדוע מספרים צ’יזבטים ליד המדורה, האם הם יכולים להמציא צי’זבט משלהם? קנחו בסיפור מספר אהוב שתקראו לאור פנס. 

רגע רומנטי  (צילום: עדי פרץ)
רגע רומנטי (צילום: עדי פרץ)

רגע מפלט להורים

יהודית אוליבר, מדריכת הורים מטעם מכון אדלר, ממליצה: “בימים האלו שאי אפשר לצאת לשבת בבית קפה, לנסוע ללילה בבית מלון או לצאת יחד להופעה; בימים האלה שאתם נמצאים בבית עם הילדים ועסוקים באינספור מטלות – מצאו דרכים לתת מקום לזוגיות שלכם ולהפנות לה זמן ומשאבים. הזוגיות שלכם היא המסד של הבית ושל המשפחה. כאשר תטעינו את עצמכם זה יחזור הביתה, אל הילדים, וכולם ירוויחו מכך". 

“אז איך עושים את זה בימים אלו? משכיבים את הילדים לישון ויושבים במרפסת על כוס יין; מאפשרים לילדים לצפות בסרט, מכינים אותם מראש, והולכים לחדר אחר כדי להיות ביחד; יושבים ביחד לצפות בתוכנית שמעניינת אתכם או להקשיב ביחד לפודקאסט; ולאורך היום זורעים רגעים של ביחד, גם כאשר הילדים נמצאים”.

מוזיאון מגדל דוד (צילום: חמוטל וכטל)
מוזיאון מגדל דוד (צילום: חמוטל וכטל)

המלצה: על רקע הסגר, מוזיאון מגדל דוד בירושלים מציע לאורך חודש אוקטובר פעילויות אונליין לכל המשפחה. 

למבוגרים - סדרות הרצאות מקוונות בתשלום:
1. קיצור תולדות ירושלים - סדרת הרצאות בשילוב סיורי שטח להיכרות עם ירושלים מראשיתה ועד ימינו. בין המרצים: ד"ר שמואל בהט, תמר הירדני, איילת אורפז, ד"ר ירון עובדיה, ד"ר עמיחי שוורץ. החל מ־13 באוקטובר. מחיר לסדרת ההרצאות: 300 שקלים, מחיר לסיור שטח בודד: 85 שקלים. 
2. קריאה למשפט חוזר - סדרת הרצאות המעמיקות בסיפורן של דמויות שונות בעולם הנוצרי. המרצה: יסכה הרני. ב־15/10, 22/10, 29/10. מחיר לסדרה בת שלוש הרצאות: 100 שקלים, להרצאה בודדת: 40 שקלים. 

לכל המשפחה:
1. "מיכאל והמפלצת מירושלים" - שעת סיפור מצולמת במצודה בהשתתפות שחקנית.
2. סיור תיאטרלי מיוחד לילדים במגדל דוד - המבקרים באתר יוכלו לפגוש עולה רגל יהודי שאיבד את הכבשה שלו, את המלך הורדוס בכבודו ובעצמו, אביר צלבני שמנסה לפתור את החידה של אהובתו אזמרלד, וגם תושב עותמאני, נצר לשושלת בוני חומת העיר העתיקה. ד
פרטים נוספים באתר ובדף הפייסבוק של מוזיאון מגדל דוד 

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)
מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)