השם והפעילות של עמותת "משפחה אחת" מקבלים משנה תוקף ב"יום המשפחה הבין לאומי" שצוין ביום שישי האחרון ברחבי העולם. "משפחה אחת" מטפלת ביותר מ- 3,000 משפחות שכולות של נפגעי טרור ומשפחות של חללי צה"ל. מרגע האסון ועד שנים רבות אחרי. המטרה: החזרתם לחיים הרגילים בצד שימור הזיכרון של יקירם.

משפחה מאושרת כזו, כמובן בצל האסון הכבד, היא של דקלה וגביש ישורון שמתגוררת בירוחם יחד עם ששת ילדיהם, דוד (15), (על שמו של הסב שנרצח), דור (13), רוני רחל (11), (על שמה של האם שנרצחה), איתן (8.5), כרמל (5) וירדן בת השנה. בפיגוע שארע במוצאי חג הפסח, ה- 28 במרץ 2002 באלון מורה, נרצחו הוריו של ישורון,  דוד ורחל גביש ז"ל, בנם הבכור אברהם ז"ל, אחיו של ישורון, ואביה של רחל, יצחק קנר, ז"ל על ידי מחבל שחדר לביתם. ישורון יצא כמה דקות לפני הפיגוע הרצחני באלון מורה וכך ניצלו חייו. הם נותרו ארבעה אחים במשפחת ישורון. אגב, ארבע שנים אחרי הפיגוע הנורא, הציל ישורון את חייהם של רבים כשזיהה מחבלת בפתח תיקווה שנוטרלה מייד. דקלה: "פחות משנה אחרי הפיגוע חבר של אחי רצה להכיר לי את ישורון. קצת התלבטתי בהתחלה אבל לאחר כמה חודשים התארסנו והתחתנו והיום אנחנו מגדלים שישה ילדים מקסימים. המודל היה הבית של ישורון, יש אחים, יש משפחה חמה ולמרות שאין הורים יש משפחתיות מאוד חזקה".

כאן נכנסה לתמונה משפחה גדולה הרבה יותר ולא פחות חמה, עמותת "משפחה אחת", המלווה את משפחת גביש לאורך כל השנים: דקלה: "השבוע דיברתי עם שנטל בלזברג, מנכ"לית העמותה, ואמרתי לה שהיא ומארק, בעלה, הם סוג של אבא ואמא בשבילנו. יש תחושה שהם חלק מאיתנו אם זה בחגים ובפעילויות שעושים ונופשים שהם מארגנים. זה תחושה שיש אבא ואמא שדואגים לנו ואנחנו יכולים להרפות ולשחרר. כשאנחנו איתם אנחנו יכולים להיום במקום הילדי והמפנק. הרבה פעמים אנחנו שוכחים להגיד להם תודה כי זה תחושה טבעית. ציון 'יום המשפחה' מהווה ההזדמנות להגיד כמו אנחנו מעריכים אותם ואת דינה דיט, שהיא כמו סבתא בשבילנו וגם את חיותה רוזמן מהעמותה. 'משפחה אחת' מאוד משמעותית בחיים שלנו. גם בשבילי, שאני לא מהיתומים ברוך השם. גם בתור בת זוג יש לי מקום מאוד גדול. קשה להסביר את זה אבל המנכ"לית שנטל גם בשתיים בלילה תהיה זמינה אם ארצה לשוחח. היא מכירה כל אחד ואחד מהעמותה באופן מדהים. גם בתקופת עומס הם נותנים לכל המשפחה פצצת אנרגיה לנפש ולגוף. קשה לדמיין את החיים בלעדיהם".

וכאן לא מסתיימת הפעילות של "משפחה אחת". אחד מאחיו של ישורון, אביגדור, נישא לפני כשנה לאיילת דיקשטיין. השניים הכירו בקבוצת תמיכה ליתומים מטעם עמותת "משפחה אחת". דקלה: "כשאביגדור ואיילת התחתנו חשבנו לעשות קליפ לחתונה ובדיוק יצא השיר 'שבט אחים ואחיות'. לא יכולנו למצוא שיר יותר טוב ומתאים מממנו. הקטע של השבט והלכידות מאוד בלט במיוחד אחרי סיפורים כאלה שחווינו. רצינו להדגיש את החיזוק של שבט האחים לאחר האובדן. אי אפשר לדמיין את החיים בלי האחים. זה מקור הכוח הכי גדול שיש לנו גם בעומק, גם בדיבור וגם באהבה החזקה. אי אפשר לדמיין את החיים שלנו בלי האחים ובלי 'משפחה אחת'".