חשד לפשע שנאה בצפון:  גלגליהם של עשרות כלי רכב נוקבו הבוקר (שלישי) בכפר ג'ש בגוש חלב שבגליל העליון. במקום גם רוססו על ידי אלמונים הכתובות "יהודים להתעורר", ו"להפסיק להתבולל" על שני מבנים.

כוחות משטרה הוזנקו למקום ופתחו בחקירת האירוע שנחשד כפשע שנאה.

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת התייחס לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏גם הבוקר התגלה עוד פשע שנאה של הימין הקיצוני נגד הציבור הערבי. כולנו יודעים שמקרה כזה ביישוב יהודי היה זוכה מיידית להתייחסות של ראש הממשלה ולמעצרים מהירים, ולכן המסקנה הברורה היא שבנימין נתניהו מעוניין בפשעי השנאה ונותן אור ירוק למבצעים".

יו”ר העבודה גשר מרצ, חבר הכנסת עמיר פרץ, התייחס לפשע השנאה ואמר כי "בכל פעם שאיש חדור שנאה מנקב צמיגים ומרסס כתובות, הוא פורם את רקמת החיים שרקמנו כאן בישראל, יהודים וערבים, ועל כן הפשע הזה הוא לא רק נגד ערבים - הוא נגד החברה הישראלית כולה".

פרץ הוסיף כי "לאזרחי מדינת ישראל הערבים מגיע לחיות בביטחון ובבטחה. על המשטרה לפעול בכל אמצעי שברשותה כדי לתפוס את המבצעים, אך זאת צריכה להיות רק ההתחלה. האכיפה צריכה להיות מקיפה יותר, והענישה חייבת להיות מחמירה יותר, ועלינו - יהודים וערבים, לעשות כל דבר אפשרי, כדי שמקרים אלה לא יישנו".

בחודש שעבר הוזעקו שוטרים למסגד בבית צפאפא בירושלים בעקבות דיווח על הצתה בחדר במבנה וריסוס כתובת על קיר סמוך מחוץ למבנה. חוקרים ואנשי מז"פ של משטרת ישראל פתחו בחקירה תוך איסוף ראיות וממצאים. בכתובות שרוססו על מבנה המסגד נרשם "הורסים ליהודים? קומי אורי הורסים לאויבים", תוך התייחסות למאחז הסמוך ליצהר, שפונה לאחרונה על ידי כוחות הביטחון.