המשטרה ביקשה היום (רביעי) להאריך בשישה ימים נוספים את מעצרו של יונתן פדידה, שדרס שני רוכבי אופניים בתאונת דרכים קטלנית באזור השרון. הדיון בעניינו ייערך בשעות הצהריים בבית משפט השלום בפתח תקווה, זאת לאחר שאתמול פורסם כי מעצרו של פדידה יקוצר ביום. כזכור, פדידה דרס את תומר וינשטין בן ה-45, ואת חברו יניב לוגסי בן ה-44 בעת שרכבו על אופניים בכביש 5511, סמוך לכניסה למושב בני ציון שבשרון. 

מיכל אהרוני אחות של תומר וינשטיין שנהרג בתאונה אמרה בשיחה עם מעריב: "אין הבדל בין רוצח ומחבל לבין מה שהוא עשה. כשבן אדם עולה על כלי רכב שהוא בעצם כלי רצח לכל דבר, ונוהג במהירות מופרזת זה בדיוק מה שקורה". לדבריה, הוא צריך לשלם את הדין על מה שעשה כדי שזה ירתיע ואחרים לא יעשו זאת. "אם מחבל היה רוצח שני רוכבים מה היה גזר הדין שלו? זה אותו דבר. היא ריסק את המשפחות וצריך לשלם על מה שעשה".

אהרוני בבית המשפט. צילום: אלון חכמון
אהרוני בבית המשפט. צילום: אלון חכמון

לפני התאונה, פדידה נצפה כשהוא נוהג בצורה פרועה ובמהירות מופרזת תוך סיכון חיי המשתמשים בדרך, כך עלה מדיונים בבית המשפט. עוד עלה במהלך הדיון כי פדידה, החשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, השליך לאחר האירוע שקית עם חומר הנחשד כסם מסוכן, כשהוא נוהג בפסילה מנהלתית.

במהלך הדיונים בעניינו אמר טוען המשטרה כי "החשדות התעצמו - קיבלנו תשובות מהמעבדה לעניין הסמים, שלפי החשד נמצאים בדם ובשתן של הנהג. המסמכים מהמעבדה מעצימים את בדיקת השתן. כשמדובר בדם, החשד עולה פלאים. לאחר התאונה, הנהג השליך שקית מתוך הרכב ובה סם מסוכן ועל פי חוות דעת שברשותנו מדובר היא כוללת קנאביס". בנוסף, התייחס הטוען למידת הסיכון שמהווה הנהג לציבור.