שיתוף פעולה: מעגל היסטורי נסגר. גרמניה, אומה שבתקופתה החשוכה במלחמת העולם השנייה שלחה להשמדה יהודים ומתמודדי נפש מכל לאום, לומדת בימים אלה שיטה ישראלית ייחודית של שיקום המתמודדים ושילובם בחברה. משלחת ראשונה מסוגה של מתמודדי נפש מעמותת "שכולו טוב" יצאה לאחרונה לגרמניה כדי לערוך פגישות עם ארגונים מקבילים במדינה.
 
"שכולו טוב" נחשבת לאחת העמותות המובילות בעולם בתחום השיקום התעסוקתי למתמודדי נפש, ומדינות רבות בעולם המערבי מנסות לאמץ את המודל המוצלח, שפיתחה העמותה הישראלית, הנחשבת לאחד הארגונים המובילים בעולם בתחום ואף זכתה בהכרה בינלאומית מטעם האו"ם וה־OECD. באופן תקדימי נסעו לגרמניה לא רק מטפלים מהעמותה אלא גם מקבלי השירות - פגועי נפש. הם נפגשו עם מתמודדי נפש כמוהם וחלקו את החוויות שבחיים לצד המחלה. 
 
המארחים מצדם החליטו להגיע לישראל ולהתרשם מהמפעלים התעסוקתיים בעצמם, והשבוע סיירו בין המסגרות שמפעילה "שכולו טוב" בעבור יותר מ־8,000 מתמודדי נפש. "זו הייתה חוויה מעצימה", מספרת אנה, מתמודדת נפש שהשתתפה במשלחת לגרמניה. הגרמנים התרשמו מאוד לשמוע על השיטות שלנו בארץ וכמה שאנחנו לוקחים חלק פעיל בתהליך השיקום של עצמנו, כאשר ההסתכלות עלינו היא בגובה העיניים".
 

שחר לירן־חנן, מנהלת המערך הבינלאומי של "שכולו טוב" ומובילת המשלחת, מוסיפה: "בעקבות הצלחת המשלחת החליטו המארחים שלנו להגיע לישראל, וכאן ביקרנו איתם במיזמים התעסוקתיים השיקומיים שלנו, ובהם חנות ספרים, בית קפה, חנות בגדים, שירותי הולכת כלבים ועוד. "אומנם השיטות שלנו נלמדות בכל העולם, אך הפעם הגרמנים עשו כמונו והביאו עמם את מקבלי השירות שלהם כדי להכיר מקרוב את מודל השיקום שלנו, דבר שלא קרה לפני כן".