את האירועים האחרונים שקורים במהלך גל הטרור הנוכחי, לא מאפיינים פיגועים יחידים, אלא נראה יותר ויותר שיש יד מכוונת מאחוריהם, כשהאצבע המאשימה היא לכיוון חמאס. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אף התייחס לכך הבוקר בישיבת הממשלה וטען כי לא ייתן שקט בעזה אם יהודה ושומרון יהפכו מוקד לפיגועים. שמרית מאיר, עורכת אל מסדר, התראיינה היום (ראשון) ב-103FM והתייחסה להתנהלות של ישראל, כשהיא תוקפת בעיקר את השרים שהשתתפו בהפגנת הימין היום.



ראיתי ציוץ שלך על כך שיש הפגנה מול ביתו של רה"מ בעקבות הפיגועים וששרים מכולנו, הליכוד והבית היהודי הגיעו אליה

"התחלתי להתעצבן הבוקר בעקבות עצרת הגדולה של חמאס שהתקיימה היום. הם עושים אירוע תעמולתי, ואז ראיתי את השרים שמפגינים נגד עצמם וזה מבחינתי שיא חדש של התפרקות ואובדן דרך. מבלי להשתמש במילים קשות, לעשות עצרת בה הממשלה יוצאת נגד עצמה זה כמו לעבוד במרכז ההסברה של חמאס".

"האינטרס המיידי שלי המתנחלים הוא לתת לצבא להשתלט מהר על עקומת הלמידה של המפגעים ולבלום את הניצוץ אש לפני שהוא מתפשט. מדובר פיגועים של חמאס 'הארד קור'. זה לא איזה גל שסחף את ההמונים. סלאח אל ברגוטי, מהפיגוע בעפרה הוא נסיך חמאס".
חוליה אחת בחמאס הצליחה מאוד, אך אני תוהה אם אנחנו לפני פיצוץ ואינתיפאדה 
"זה לא נראה ככה. זה לא דומה לאינתיפאדת הסכינים ולפעילות ברשת שראינו באותה תקופה. לדעתי צריך לעשות הכל כדי לא להגיע למקומות הללו. צריכים להיות חכמים ולנהל את הדברים ללא פעולות ראווה שיגרמו לציבור ברחוב לרכב על הטרנד.

חמאס ביצעו את הפיגוע מתחת לאף ובנקודה הכי כואבת לאבו מאזן במטרה להביך אותו. זה משולל היגיון מבחינתנו להדליק את השטח, אנחנו צריכים להרדים אותו בחזרה. למרות כל הפוליטיקה אנחנו צריכים להיות רחוקים מפעולות ראווה ולאפשר לצבא ולשב"כ להתאפס על עצמם".