לאחר שנעצר במהלך סוף השבוע במהלך סיקור ביצועי המשלחת הישראלית באבו דאבי שבאיחוד האמירויות, כתב חברת החדשות גלעד שלמור שיתף היום (שני) בחוויה הלא נעימה שעברה עליו. "מטבע הדברים, טסתי עם דרכון זר ונכנסתי כחוק", סיפר שלמור בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי', "הכניסה לא הייתה הבעיה. הבעיה הייתה מהרגע שהתחלנו לעבוד. היה איתי צלם מקומי שנשכר והכוונה הייתה לסקר את התחרות והרעיון שאסקר מדליה ישראלית על אדמה עוינת ריגש אותי מאוד כעיתונאי".
"אבו דאבי היא מדינה שלא אוהבת תקשורת וברגע מסוים הכל התחיל להסתבך", תיאר הכתב, "מדובר בנסיכות שאפשר לעשות בה כל מה שרוצים. היה הרבה מתח סביב המשלחת הישראלית וכוחות הביטחון המקומיים היו על קצות האצבעות. כאשר אני הגעתי עם מצלמה עם דרכון זר אירופאי ולוק פחות אירופאי, זה עורר את חשדם. משם נלקחתי לחקירה שבתחילה נערכה בבית המלון באווירה טובה בנוכחות נציג משרד החוץ, אלון דוד, שהבטיח לי שזה ייגמר. באיזה שלב חלה תפנית בעלילה כשהגיע ג'יפ גדול ומבריק כיאה לאבו דאבי וכוחות הביטחון ביקשו ממני להיכנס לתוכו".
עוד הוסיף: "הורידו אותי לקומה 2. התיישבתי מול החוקר והוא הודיע לי שזו לא משטרה אלא השב"כ המקומי. ניסיתי להבין מה החשד בארץ אומרים הם לא טרחו להגיד לי את האשמה עד שהם אמרו לי שאני חשוד בריגול למען מדינת ישראל לא עזר הסרטונים באינטרנט שהראיתי להם".

"לזכותם ייאמר שהם דיברו אליי בכבוד ולא הכו אותי. היו הרבה מאוד מניפולציות נפשיות ופיזיות הקפיאו את החדר היה מאוד קר בחדר אבו דאבי חמה ואני הייתי עם חולצה קצרה ואז כשהחלה החקירה הם העלו את המעלות - הם כיוונו את המזגן ל-40 מעלות וכשכולי נוטף זיעה מהחום, הם הקפיאו שוב. מסביב אתה שומע בכי וצעקות של נחקרים. כמובן שהיה שוטר טוב ושוטר רע. שוטר צעק לי מול הפרצוף - 'אתה מרגל' והשני היה יותר סימפטי". עוד אמר שלמור, כי "האוכל היה מורעל כנראה וזה יצר אפקט שלא נרחיב עליו כאן בטלוויזיה. זה נמשך 12 שעות". 

"הקושי הגדול היה על חוסר הוודאות גם הקושי הפיזי שהושיבו אותי על כיסא ונתנו הוראה לא לקום. כל פעם שקמתי קפץ עלי מאבטח. ניסיתי להתעסק בדברים ולא לחשוב על זה. בסופו של דבר צלחתי את זה".