לאחרונה הגיעה בקשה לחשב הכללי של משרד ראש הממשלה, אלי ביתן, והיועצת המשפטית של המשרד, שלומית פרגו ברנע, לאשר שיפוץ של ביתם הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה ב-450 אלף שקלים. השניים, שבקשה נראתה להם מוגזמת, מופרזת ולא חוקית, פנו למשרד המשפטים שיפסוק, ובמשרד המשפטים נבלמה הבקשה, כך דווח הערב (ראשון) ב"חדשות עשר".

על פי הדיווח, הבקשה הוגשה על ידי היא דרורית שטיינמץ, האחראית על תקציבים ופרויקטים במשרד ראש הממשלה, בגיבויו של יואב הורביץ, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה. הנוהל קובע כי המדינה צריכה לשאת בהוצאות המימון השוטף של הבית הפרטי של ראש הממשלה, אבל בשום פנים ואופן לא לשאת בהשבחה של הנכס. כזכור, את הבית בקיסריה קנו בני הזוג נתניהו מכונס נכסים, ולטענת אנשי מקצוע הבית נמצא במצב לא טוב. במשרד המשפטים סברו כי שיפוץ של הבית ב-450 אלף שקל הוא לא שמירה על הקיים, אלא השבחה של הנכס.
מדינת ישראל כבר אישרה שיפוץ נרחב של מעון השרד ברחוב בלפור, אך השיפוץ טרם החל מפני שבני הזוג לא יעברו בזמן השיפוצים בירושלים לבית בקיסריה, כל עוד לא ייעשו שיפוצים בבית בקיסריה. אם כן, לטענת גורמים במשרד ראש הממשלה, מה שמעכב את השיפוצים במעון הרשמי, הוא אי ההסכמה לשיפוצים במעון הפרטי.

בעקבות הדחייה, הוגשה הצעה מופחתת - שיפוץ חלקי - איטום רק בגג ובמרתף, בעלות של 100 אלף שקלים. על הבקשה הזאת טרם התקבלה החלטה במשרד המשפטים.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "על ראש הממשלה לפנות את המעון הרשמי בירושלים במשך שבועות רבים לצורך תיקון התשתיות ולצורכי מיגון ואבטחה, זאת לאחר שלא עבר שיפוץ תשתית עשרות שנים. הוועדות המקצועיות והייעוץ המשפטי של המשרד החליטו פה אחד שהחלופה הכספית הנמוכה ביותר היא מעבר ראש הממשלה למעון בקיסריה, וזאת במקום להלין את ראש הממשלה בבית מלון לצד הקמת מערך אבטחה גדול במשך שבועות רבים בעלות של למעלה ממיליון שקלים למדינה"
 
"בניגוד לטענות, המשרד לא הגיש בקשה בסך 450 אלף שקלים עבור התיקונים. בשלב זה הוגשו בקשות בסך 100 אלף שקלים לתיקונים בהם סידורי בטיחות הנדרשים במעון בקיסריה וזאת לצורך מעברו של רה"מ. הגורמים המקצועיים במשרד, בהם מ"מ מנכ"ל המשרד פועלים אך ורק לתיקון הליקויים לשם שמירה על הקיים ועבודות בטיחות בהתאם לכללי מינהל תקין ולא לשם השבחה".