הפרשן הפלסטיני לענייני ישראל, ד״ר עדנאן אבו עאמר, אמר היום (שלישי) כי התקרית במהלכה הותקף מוצב חמאס בעת שנכחו בו בכירים בארגון, מהווה אזהרה לבכירי ארגון הטרור. לפי דיווחים ברצועה שלושת הבכירים מחמאס שהיו במוצב בזמן האירוע הם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי, מחמוד א-זהאר ואחמד באחר.
צפו: תקרית הירי בגבול הרצועה. צילום: דובר צה"ל


״בהפגזה היזומה של צה״ל לעבר מוצב חמאס בנוכחות בכירים בארגון, ישראל מעבירה מסר במשקל כבד לארגון בעזה, כי הבכירים שלו נמצאים במעקב ועל הכוונת״. אמר אבו עאמר. ״ההודעה של הכיבוש אין לה אחיזה במציאות, ואין לה רגליים וידיים. ההתנקשות בשיא שיחות הרגיעה, באה כדי להעביר מסר שידה של ישראל היא על העליונה״.
 

הפרשן הפלסטיני הוסיף כי ישראל יודעת שהצד המצרי יעשה הכל כדי לא לגרום להסלמה, אולם מנגד הפעולה של צה״ל מראה כי ״כל הודנה שתסוכם בין הצדדים תהיה חלשה״. בתגובה לירי שביצעו מחבלים לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה, תקף טנק של צה"ל את העמדה שממנה בוצע הירי. לא היו נפגעים לכוחותינו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל ניסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה". 



סאלח אל-עארורי. צילום: AFP
סאלח אל-עארורי. צילום: AFP


הפלסטינים דיווחו כי שני מחבלי חמאס נהרגו בתקיפת העמדה, תושבי מחנה הפליטים ג'בליה. שני ההרוגים הם חברי הזרוע הצבאית גדודי עז א-דין אל-קסאם, עבד אל-חאפז מחמד סילאווי ואחמד עבדאללה מורג׳אן, שניהם בני 23. לטענת חמאס לא מדובר בירי מכוון אלא בזליגה במהלך אימונים. 



מקורות פלסטינים מסרו כי ״במוצב שהותקף הייתה פעילות לקראת סיום קורס לוחמה של הגדוד״. על פי אחד הדיווחים, שלושת בכירי חמאס הגיעו כדי להיות נוכחים בזמן סיום הקורס. ארגוני הטרור ברצועה קראו לנקמה ואמרו כי ״אסור לאפשר לכיבוש לשנות את המשוואה; ירי תמורת ירי ודם תמורת דם״.


 
מחבל חמאס אחמד עבדאללה מורג׳אן. צילום: רשתות ערביות
מחבל חמאס אחמד עבדאללה מורג׳אן. צילום: רשתות ערביות