שר החינוך נפתלי בנט תוקף את ראש האוניברסיטאות וכנה אותם קרטל. בנט התייחס בטוויטר לדיווח ב"הארץ" לפיו ראש האוניברסיטאות דורשים לדון מחדש בפתיחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל בטענה כי ההחלטה התקבלה במחטף. בנט הגיב לידיעה בטוויטר. "הדרישה נדחית. ההחלטה על פתיחת פקולטה לרפואה באריאל התקבלה באופן מקצועי והיא החלטה וסופית. לא יתקיים דיון נוסף".

בציוץ נוסף כתב שר החינוך: "לכל המבקרים והשואלים: לצערי ההתנהלות של ראשי האוניברסיטאות היא של קרטל. קבוצה סגורה שמקבלת 10 מיליארד ש"ח בשנה ורגילה לקבוע לעצמה ולמנוע תחרות". לדבריו, "כך מנעו משך שנים קבלת דוקטורט במרכז הבינתחומי עד שאישרנו; כך מנעו הפיכת אריאל לאוניברסיטה עד שסער אישר; וכך עתה. ימי הקרטל נגמרו".
גם שר החינוך לשעבר, גדעון סער, הגיב לדרישה ובירך את בנט על עמידתו מול ראשי האוניברסיטאות: "יישר כח. הן התנגדו - מטעמים קרטליסטיים - להקמת האוניברסיטה. הקמנו את האוניברסיטה. הן עתרו לבג״ץ נגד הקמת האוניברסיטה - עתירתן נדחתה (פה אחד!). והן בשלהן. הקמת בית הספר לרפואה חשובה לא רק לאוניברסיטה באריאל אלא גם לנוכח המחסור ברופאים בישראל".
בהחלטתה, ות"ת הסתמכה, בין היתר, על דוח הוועדה המקצועית בראשות פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא בתל השומר. הוועדה בחנה את הנושא לבקשתה של מל"ג יו"ש. על פי הדיווח ב"הארץ", ראשי האוניברסיטאות ביקשו בפנייה לוות"ת לקבל את הנתונים עליהם הסתמכה הוועדה כקבילה את ההחלטה.