מטרדי רעש, בריונות בחופים ואירועי טביעה פגעו קשות בפוטנציאל התיירותי של הכנרת וברווחת הציבור. כך סבור השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן שיזם תוכנית להחזרת השקט והביטחון האישי לחופי הכנרת. מחר (חמישי) תיחנך התכנית בכנס חגיגי בבית גבריאלי שבחוף צמח תחת הכותרת: "מחזירים את הכנרת לציבור ואת הביטחון והשקט לחופים".

עם היציאה לחופש הגדול ולאור ניסיון העבר שחשף בני נוער הפרוסים לחופי הכנרת עם מוזיקה רועשת הגוררת לא אחת אירועי אלימות מילולית ופיזית וצריכה לא אחראית של אלכוהול, הנחה השר לביטחון פנים לגבש תוכנית בשם "תוכנית בטוחה" כחלק ממדיניות המשרד לחיזוק הביטחון האישי. בהנחיה ביקש ארדן להחזיר את השקט והביטחון האישי למבקרי הכנרת ולחופיה במטרה לשנות את המציאות בשטח.

סכום של כ-4.5 מיליון שקלים יושקע בכ-300 מצלמות אבטחה שיותקנו סביב חופי הרחצה (80 מצלמות כבר מוצבות בשטח) ויחוברו למוקד חדש שהוקם, ויאויש על ידי מוקדנים בכל תקופת הרחצה. מעבר לכך תוגבר כוח השיטור הרגלי באזור העיר טבריה ובמועצה אזורית גולן, נרכשו רחפנים, אופנועי ים וכלי שיט חדשים ליחידת השיטור הימי כנרת, וזאת לצד פעילות היחידה הטקטית של מג"ב ויחידת החילוץ

במשרד לביטחון פנים הנחו להגביר את האכיפה בכל הקשור לאיסור הקמת רעש ושתיית אלכוהול על ידי קטינים, המהווה את אחד הגורמים המרכזיים המעודדים אירועי אלימות, וכמו כן יינתן סיוע לביצוע פעולות אכיפה נגד מכירה וצריכת אלכוהול וסמים בקרב בני הנוער בחופי הרחצה. על פי עיקרי התוכנית, חובר המוקד ישירות למרכז השליטה של המשטרה באופן שמאפשר לה גישה ישירה ומיידית לצפות באירועים המתרחשים בחופים ולהגיב להם במיידי.

השר גלעד ארדן אמר כי "הגיע הזמן להחזיר את הכנרת לכלל הציבור ואת השקט והביטחון לחופים. התקציבים, האמצעים המתקדמים והציוד המשוכלל שהעברנו למשטרה ולרשויות, נועדו לספק את הכלים לרשויות כדי לחזק את הביטחון ולהבטיח את השקט בחופי הכנרת, כך שאזרחי ישראל יוכלו ליהנות מאחד ממשאבי הטבע היפים ביותר במדינה".