בעקבות חשיפת פרשת המסרונים בחדשות עשר, טען הבוקר (שני) כתב המשטרה של "חברת החדשות", משה נוסבאום, כי "אם היו תיאומים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין החוקר ברשות לניירות ערך, עורך הדין ערן שחם-שביט, מתחילת המעצרים, אז הליך הטיפול בתיק 4,000 מזוהם ויש להתחיל אותו מהתחלה".



"הדבר הראשון שצריך לעשות", לדברי נוסבאום, "זה לקחת את שני הטלפונים הניידים ולבדוק אותם מתחילת הדיונים, ולוודא אם היו תיאומים כאלה בין השניים מאז תחילת הארכות המעצר".



"אם כן", הסביר העיתונאי, "כל הליך הטיפול בתיק 4,000 מזוהם ויש להתחיל אותו מהתחלה. הדבר הכי חשוב, נכון לעכשיו, הוא לשקם את אמון הציבור במערכת המשפט שלנו. זה דבר חשוב מעין כמוהו וזה ייעשה רק אחרי חקירה פלילית מהירה, שבמוקד שלה השופטת והתובע בתיק".



השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת פוזננסקי-כץ. צילום: אבשלום ששוני



לטענתו, "בהחלט יכול להיות שהשניים האלה מכירים מהעבר, בין אם הם למדו יחד או עבדו יחד בפרקליטות. אני סתם מעלה השערה. הקשר ביניהם הוא לא בהכרח ממניעים פסולים, אך מה שבטוח זה שהיה אסור להם לנצל את הקשר עכשיו, כששניהם נמצאים משני עברי המתרס".



בהתייחס לטענות ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה, לפיהן הוא ישן במיטה עם פשפשים בעת מעצרו, אמר איש התקשורת כי "הפשפשים או העכברים, אתה מוצא אותו בבתי כלא בכל מקום. הם בקירות וברצפה, ולא יעזור שום דבר. לפעמים עושים טיהור פעם בשנה, והם חוזרים. מדובר בהזנחה של מדינת ישראל".